eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiGaleria Biała w Białymstoku -- karta kredytowa hipermarketu real, banku Sygma › Re: Galeria Biała w Białymstoku -- karta kredytowa hipermarketu real, banku Sygma
    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console11>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Galeria Biała w Białymstoku -- karta kredytowa hipermarketu real,
    banku Sygma
    Date: Thu, 10 Jan 2008 13:08:13 +0100

    "krzysztofsf" b...@v...goo
    glegroups.com

    : No coz - baw sie dobrze, jeszcze zapewne beda chcieli zwrot kosztow

    Justyna Laskus (w rozmowie telefonicznej) mówi, że taka rezygnacja jest
    bezpłatna. Nie wiem jednak, co w ich terminologii oznacza to określenie. :)

    : karty, poniewaz rezygnujesz przed uplywem roku. sygma pisze w BIK ? :)

    Nie wiem. :) W zasadzie jest to dla mnie obojętne, bo raczej z kredytów
    korzystać nie zamierzam, jako że banków, które nie kradną wielu w Polsce
    nie ma, mnie na sponsorowanie działalności przestępczej nie stać, :)
    a chwilowo pieniędzy mam więcej niż potrzebuję. (więcej mi wpływa niż
    wypływa i raczej myślę o wyzdrowieniu i jakimś zainwestowaniu w skali mikro)

    Mam jeszcze karty kredytowe: Śląskiego, Lukas, Citi i dodatkową do WBK.

    Ponadto prosiłem o kartę kilka innych banków -- na przykład: Polbank,
    Euro, Dominet, Raiffeisen i Millennium oraz kartę (bodajże Ge Mony) z Makro. :)

    Dwa pierwsze mi odmówiły bez podania przyczyny. :)

    Karty Dominet nie widać w internecie, więc ja odmówiłem.
    (Sygmowej także nie widać, ale chciałem sprawdzić na
    własnej skórze, :) czy naprawdę Sygma to bank złodziejski
    ze skandaliczną obsługą, jak mnie wcześniej zapewniano)

    W Millennium (jak mnie zapewniał w rozmowie telefonicznej
    pracownik banku Millennium, Dawid Grzyb) nikt nie potrafi
    pisać po polsku, a chodziło o pisemne wyjaśnienie kwestii
    opłat :) za kartę, więc umowa nie doszła do skutku. :) Do
    karty dodawano półroczną prenumeratę jakiegoś czasopisma z IDG. :)

    Do Raiffeisen chciałem przenieść kartę z Lukas (gdzie też kradną
    i kłamią) ale na razie jeszcze nic nie uczyniłem poza wzięciem
    wniosku i zasięgnięciem informacji, :) bo najpierw chciałem
    wyjaśnić do końca niewyjaśnialną ;) sprawę w Lukas, :) co długo
    trwało, gdyż bankowi Lukas nie śpieszy się z udzielaniem informacji. :)
    Są bardzo szybcy w składaniu podziękowań :) i gratulacji, czasami aż
    nadmiarowo szybcy, bo dziękują za coś, co nie zaistniało, ale gdy chodzi
    o coś istotnego -- albo milczą, albo długo nie odpowiadają, a jeśli już
    odpowiedzą -- zazwyczaj kłamią. :)

    W Śląskim zaprzeczają nawet temu, na co dali mi pokwitowanie na piśmie.
    Może dlatego, że otrzymałem ;) to pokwitowanie fuksem i nie wierzono mi
    w to, że je mam. :)

    Makrowa jest tylko do Makro, więc dla mnie nie jest użyteczna. :)
    Ponoć otrzymuje się ją od ręki, jak mi powiedziano w Makro.

    Były jeszcze jakieś inne podejścia banków do mnie, ale słabo je
    pamiętam. Między innymi Multibank, czy jakoś tak chciał mi dać kartę.

    Karty w Leroy Merlin i w Auchan nie chciałem, bo to karty Lukas. :)

    Przed dziesięciu laty miałem (między innymi) złotą w PeKaO SA, która nie
    mogła egzystować bez konta osobistego. Była spłacana automagicznie za
    free z konta, także wówczas, gdy na koncie nie było już środków. Okres
    rozrachunkowy trwał jeden miesiąc i w ostatnim dniu tego okresu karta
    była automagicznie spłacana)

    Już po zamknięciu konta (w kilka miesięcy po zamknięciu) i likwidacji
    wszelkich kart wydanych do tegoż konta bank przysłał mi kolejną złotą
    kartę i zażądał za nią 200 złotych. Tu także miałem pisemne potwierdzenie
    zamknięcia rachunku. O potwierdzenie to musiałem się mocno upominać. :)

    I chyba na razie mi wystarczy doświadczeń z polską bankowością. :)
    W zasadzie współpraca z tymi bankami przypomina zabawę w ciuciubabkę lub szarpaninę.
    :)

    Najlepiej oceniam Citi, potem WBK. Akurat są tam obecnie najatrakcyjniejsze
    karty kredytowe, ale oceniam obsługę, nie zaś ofertę oficjalną. :)

    Najgorzej oceniam Lukas, PeKaO SA, Śląski i Sygmę. :)
    Z ich usług raczej ;) nie skorzystam już nigdy. :)

    -=-

    Jeśli chodzi o konta osobiste -- polecam Polbank i Inteligo oraz PKO BP SA w ogóle.
    :)

    --
    ____
    |____| moj eneuel_at_gmail.com