    From: "Łukasz" <l...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Gdzie kupić fundusze - SUPERFUND TFI S.A.???
    Date: Wed, 26 Mar 2008 10:00:41 +0100

    > Superfund z definicji ma wysokie oplaty za wejscie i wyjscie wiec nidlugo
    > to moze byc slaby interes no i poczekaj na wycene w tym tygodniu jak
    > surowce zrobi ostry zwrot ciekawe co bedzie -5 % czy wiecej ?

    Miałem na myśli opłaty nie związane z zakupem, odsprzedażą funduszy.

    W przypadku tego rodzaju funduszy +/- 5 procent to nie jest aż takie
    kolosalne osiągnięcie. A jeśli chodzi o surowce to chyba zarządzający są
    ludźmi, którzy zdają sobie sprawę z tego, że surowce biją raz co raz
    historyczne ceny! Problem w tym czy uda im się "zgadnąć" odpowiedni
    kierunek.

    Prowizje nie są aż takie wysokie, fundusz - "Superfund Trend Plus kategoria
    c" ma prowizje na poziomie od 0% - 2% i minimalną wpłatę 100zł -
    przynajmniej tak piszą. Jednak inne fundusze tej "marki" już sobie winszują
    odpwiednio więcej, zeby nie powiedzieć, że za dużo.