    From: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Gdzie leasing na nowe auto?
    Date: Tue, 21 Jun 2011 22:39:06 +0200

    On Tue, 21 Jun 2011, Piona wrote:

    > Przy parametrach 2 lata, wpłata 45% w Getin Leasing wychodzi:
    > Opłata wstepna 45.00 %
    > 1 rata - 4673.32 pln brutto
    > 22 raty - 934.68 pln brutto
    > Kwota wykupu 19.00 % 11685.00 pln brutto
    > Suma rat leasingowych 105.03 %
    >
    > Nie ma możliwości zwiększyć 1 raty (max 500% rat bazowych).

    Dzięki za wskazówkę, 5,03 to wprawdzie ponad 5%, ale i tak najlepsza
    oferta jaką mam jest ciut gorsza. A z tymi ratami to już sam nie wiem, raz
    słyszałem, że wszystkie raty muszą być równe, z drugiej strony miałem już
    ofertę, gdzie pierwsza rata (ta po 45% opłacie wstępnej) była większa od
    pozostałych. To jak to w sumie jest?

    A ogólnie to ten cały leasing to jest chyba jakieś oszustwo. Mając środki
    na zakup samochodu trzeba brać leasing żeby amortyzować go w dwa lata i
    płacić haracz firmie leasingowej, bo przy zakupie za gotówkę amortyzacja
    będzie trwała 5 lat. Bez sensu.