    From: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Gdzie ulokować 700 kzł?
    Date: Wed, 19 May 2010 05:30:20 -0700 (PDT)

    On 19 Maj, 14:07, "Adam Sito" <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Rok przed górką na złocie? Kiepski pomysł. W czasie kryzysów zadłużeniowych
    > (a dokładnie taki kryzys nam się właśnie zaczyna) następuje wyprzedaż
    > wszystkich aktywów, od akcji po złoto. Najcenniejsze i najwartościowsze jest
    > jedno - pieniądze czyli gotówka. Poza tym nie słyszałem aby chińczyk kupował
    > jakieś nadmierne ilości złota, a raczej metali przemysłowych i kolorowych,

    gotówka wartościowa? Gdy FED drukarnię na 3 zmiany goni, a EU mu w tym
    sekunduje?
    Chyba w innych światach żyjemy :-)

    "A tymczasem bomba: Chiny w krótkim czasie prawie podwoiły swoje
    rezerwy złota. W 2003 r. chińskie rezerwy złota wynosiły 600 ton,
    obecnie wynoszą już 1054 tony. Ten przyrost - o 454 tony, licząc po
    ok. 900 dolarów za troy uncję - daje skromne 13 bln dolarów. Warto tę
    astronomiczną liczbę skonfrontować z informacją, że wartość wszystkich
    rządowych obligacji amerykańskich na świecie to raptem... 11,7 bln
    dolarów."

    Nie wiem, czy ponad 450 ton to "nadmierne" czy nie, ale Twoja opinia o
    gotówce wydaje mi się naprawdę ciekawa (co nie oznacza, że się z nią
    choćby w części zgadzam :-)

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski