  • Data: 2023-07-04 16:54:57
    Temat: Re: Gdzie wydać 500 euro?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 4 Jul 2023 01:42:26 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

    > A nie jest tak, że banki mają obowiązek oddawania do EBC wszystkich 500-tek,
    > jakie do nich trafią - i mają zakaz wypłacania klientom?

    Banknoty drukują chyba kraje czlonkowkie sobie, wiec raczej do swojego
    banku centralnego.
    A tn bank centralny ... ciekawe - na przemiał, czy do skarbca?

    Inflacja leci, 500 jeszcze będą potrzebne :-)

    > Banknoty są - choć czy będą, to nie jestem pewien - ważne,
    > ale nie bezterminowo, bo choć to nie UK, to - choć może mi się wydaje - np. ta
    starsza
    > seria euro, z pierwszą generacją zabezpieczeń, jest tak samo wycofywana z obiegu
    > (przez banki) jak 500-tki - a może po prostu 500-tki są w to włączone, a różnica
    > polega na tym, że nie ma 500-tek z nowymi zabezpieczeniami - no i jeszcze
    > z 500-tkami szybciej idzie, bo nimi się reszty nie wydaje.

    To raczej wolniej, bo sie wolniej obraca i wolniej sie niszczą.
    Ale widac najpierw sie trzeba przeprosic z koncepcją 500, a potem
    wydrukować na nowo :-)

    J.