  • Data: 2011-11-14 12:20:07
    Temat: Re: Gdzie zalozyc konto?
    Od: "witrak()" <w...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    Ramid <r...@W...gazeta.pl> wrote on 2011-11-14_12:44
    > Może Forumowicze mi podpowiedza. Cale zycie mielismy z zona konto wspolne ale
    > niestety zostalem wdowcem. Corka majac pelnomocnictwa zlikwidowala poprzednie
    > konto bo oddzial zostal zamkniety w moim miescie.
    > Musze zalozyc sobie nowe jako ze przechodze na wczesniejsza emeryture i sa
    > jeszcze z poprzedniego banku pieniadze ale nie wiem w jakim. W moim miescie
    > fukncjonuja PKO BP (którego staram się unikac jak ognia), PEKAO SA, BGŻ,
    > Kredyt Bank, BPH, Bank Spoldzielczy, ING, Bank Polskiej Spoldzielczosci, BOŚ,
    > BZ WBK.
> [...]

    No to masz problem. Wszystkie wymienione przez Ciebie w wersji
    nieinternetowej są do chrzanu - po pierwsze drogie, po drugie
    niewygodne. Jeżeli interesuje cię tylko ulokowanie pieniędzy
    (czyli raz na pół roku pójdziesz wybrać odsetki), to właściwie
    jedynym kryterium jest oprocentowanie i koszty związane z
    utrzymaniem konta, a nie np. koszty przelewów, czy kart
    płatniczych. Jeżeli jednak jest inaczej (co podejrzewam, bo
    emerytura musi gdzieś przychodzić, a zatem musi być gdzieś
    wypłacana - raz na miesiąc, czy częściej po trochu), to w istocie
    jesteś w kropce: przy takim repertuarze nie masz w ogóle dobrego
    wyjścia (a nawet gorzej: żadne zło nie jest rozsądnie małe...).

    Współczuję i sugeruję założenie oprócz takiego jak
    chcesz/wybierzesz (ale nie wiem gdzie) konta tradycyjnego, również
    konta internetowego (być może w tym samym banku), gdzie miałbyś
    jakąś drobne pieniądze i mógł sobie bez ryzyka poćwiczyć. W końcu
    nie święci garnki lepią :-)
    A za jakiś czas może uznasz, że nie warto przepłacać za "zwykłe"
    konto...

    witrak()
    PS. Rozważ też Bank Pocztowy...