    From: "root" <r...@v...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Gekko: Nie ma żadnego realnego kryzysu
    Date: Wed, 11 Mar 2009 10:15:08 +0100

    > Czyli *tobie* robi dużą różnicę czy stratuję cie stado baranów czy
    > bardziej inteligentnych zwierząt? :-)
    Realnego kryzysu nie ma i tu sie zgadzam z kolega Gekko (nie będę tłumaczył
    dlaczego nie bo są inni madrzejsi ode mnie, którzy to lepiej wytłumaczą).
    Jednocześnie zgadzam się z Twoją celną uwagą o stadzie baranów . Nie ma tu
    żadnej ironii, uwaga ta opisuje, najkrócej jak tylko można, zjawiska
    zachodzące na tzw. rynkach. Czytałem sobie ostatnio forbesa a w nim
    oczywscie o Madoffie i o tym jak tuzy finansów dali się nabrać na
    najprostszą z możliwiych sztuczek. Potem było coś z naszego podwórka a tam
    opisy wpadek największych naszych biznesmenow. Po tej lekturze z pewną
    typową dla naszej nacji satysfakcją wróciłem do roku 2007 a nawet 2008 i
    własnych przewidywań co do cen ropy. Wtedy częśc z was mnie obsmiała, za
    stwierdzenie, że cena ropy osiagneła swój kres bo przy cenie 5zl za litr
    benzyny przestaniemy jeżdzić samochodami. No i co .....przyjechał walec i
    wyrównał.
    To samo dotyczyło cen nieruchomości. Mimo, że całkiem nieźle zarabiam, to
    niestety nie stać mnie na mieszkanie po cenie 8000 czy nawet 4000 zł/m2 a
    kredyt na 30 lat to jest totalna abstrakcja. Ktoś kto twierdzi ze może
    spłacać przez tak długi okres czasu jest wg mnie pozbawionym mózgu fantastą,
    to samo zresztą dotyczy bankiera który takiego kredytu udziela. No i znowu
    przyjechał walec i wyrównał a właściwie to nadal wyrównuje, bo ceny
    nieruchomości mają jeszcze daleko do dna (czyt. normalności). Jeśli to jest
    kryzys, to zaczyna mi się on podobać.

    pozdrawiam