  • Date: Fri, 02 Jul 2010 09:07:42 +0200
    From: dwr <d...@g...-u-s-u-n-n.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Getin Noble Bank a promocja Max Rata NBP !!!!!!!!

    W dniu 2010-07-01 22:00, Piona pisze:
    > Czy ktoś z Was otrzymał "specjalną" ofertę Getin Noble Bank zatytułowaną
    > Max Rata NBP ?
    > Pytam bo dzowniła bardzo infantylna Pani z Getinu (poziom intelektualny
    > i merytoryczny poniżej krytyki) i gorąco namawiała mnie na tę specjalną
    > ofertę.
    > Poprosiłem o konkrety bo wiem, że jak bankowi bardzo zależy to chce
    > zarobić....
    >
    > W każdym razie promocja polega na obniżeniu raty przez dwa lata do
    > jakiegoś dziwnego poziomu (nie wiem skąd to wzięli) a po tych dwóch
> [...]

    tak i z 4,95% robi się robi ok. 5,5% .
    Kuszą klienta spłatą bodaj po kursice 2,3 zł za chf :)
    Proste liczenie pokazuje, że to żaden interes.
    W uproszczeniu przy założeniu, że zyskuje na 1 chf nawet 1 zł
    (dzisiejszy kurs Getinu) i taka sytuacja się utrzyma przez 24 m-ce :)
    dla raty ok. 800 chf i kredytu 220 tys. chf mamy
    800 zł x 24 = 19200 zł zysku na racie.
    220000x 5,5% = 12100 zł opłaty.
    Zysk przy założeniu wysokiego jak obecnie kursu przez 2 lata to 7100 zł
    Ale kto jest wróżką?
    Na oko - jak kurs spadnie w Getinie poniżej 3 zł w krókim czasie i się
    utrzyma to przestaje się to opłacać.

    Być może jeszcze łączą to z ofertą zmniejszenia raty do połowy na 2 lata
    kosztem podwyższenia marży przez ten okres.