  • Data: 2006-02-24 18:43:40
    Temat: Re: Gratis od MultiBanku...
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    r...@a...net.pl powiada w dniu 2006-02-24 19:11:

    > Jeżeli rząd spełni swoje 'obietnice' odnośnie zaciągnięcia kredytu
    > zagranicznego, to euro raczej przekroczy 3zł. Ale w lewo ;>

    Mi to nawet pasuje (ale bez przesady oczywiście), bo raz, że jestem
    zadłużony w euro i chętnie bym się w dogodnym momencie przewalutował, a
    dwa - bo niby kiedy waluta ma się wzmacniać, jeśli nie w okresie
    wzmożonego eksportu i napływu inwestycji? W ten sposób nieco niwelowane
    jest ryzyko przegrzania koniunktury (no, może jeszcze taka jak w Chinach
    to ona nie jest), a przede wszystkim - daje to silny impuls do
    racjonalizacji produkcji i zarządzania oraz podnoszenia wydajności pracy
    w polskich firmach. Przy słabej koninkturze eksportowej by się to nie
    udało, bo eksporterzy by zdechli, a tak, to muszą szybko podnosić
    rentowność i mogą w zamian liczyć na premię - większy udział w rynku
    unijnym. Czyli - co nas nie zabija, to nas wzmacnia :)

    T.