    From: Imka <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Gubię kartę i...
    Date: Mon, 24 Mar 2014 23:40:02 +0100

    Dnia Mon, 24 Mar 2014 22:15:36 +0100, Krystek napisał(a):

    > Masz na myśli wrocławskie biletomaty w pojazdach?

    Też - te 78 to najbardziej spektakularna ilość, ale były i inne fraudy,
    np. 24 operacje w "Auchan, kilka sklepów sieci Żabka, lokalne sklepy
    spożywcze, Empik, Coffee Heaven oraz sławetne biletomaty Mennicy we
    wrocławskiej komunikacji miejskiej"

    > Zapomniałem dodać, że
    > transakcja może przejść offline jeśli umowa między zamawiającym a
    > centrum autoryzacyjnym (a taka zapewne była w przypadku wrocławskiego
    > MPK - czy jak to się tam teraz nazywa). Od ustawień terminala też zależy
    > w jaki sposób zostanie wykonana transakcja.

    Wydaje mi się, że na początku wdrażania paypassów wmawiano nam że są
    trzy transakcje pezpinowe, *reset licznika na karcie*, pin i od nowa.

    No więc przy założeniu że wszystkie terminale pracują w trybie offline
    (taniej, szybciej, cośtamcośtam), nie jestem w stanie zlokalizowac karty
    z takim licznikiem - żeby ktoś stanowczo powtierdził że na jego karcie
    nie da się zrobić w trybie offline więcej niż X transakcji. Ergo - że
    działa ten obiecywany a nader dla mnie enigmatyczny "licznik na chipie".

    Prosze o wybaczenie - nie znam się na tym, tak sobie snuję dywagacje o
    północy.

    Bo odnoszę jakieś dziwne wrażenie, że potraktowano nas jak poletko
    doświadczalne i wciśnięto kit z tymi trzema transakcjami pezpinowymi,
    "zapominjąc" dodać, że do tego musi być spełniony szereg dodatkowych
    warunków: terminal on line, odpowiednia umowa sklepu z operatorem,
    operatora z bankiem, a klient powinien być ubrany w zielony majtki i
    dopiero wtedy ten licznik zadziała.

    Jest taki *działający* licznik na chipie na jakiejkolwiek naszej karcie
    paypass czy go nie ma?

    --
    Imka