    From: totus <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: HFT, czyli legalna manipulacja?
    Date: Wed, 28 Mar 2012 10:14:35 +0200
    <jkt9o7$ae7$1@inews.gazeta.pl>
    <4f722de0$0$1225$65785112@news.neostrada.pl>
    <jkubm7$7g0$1@inews.gazeta.pl>
    <4f72b6b3$0$26710$65785112@news.neostrada.pl>

    george wrote:

    > "totus" <t...@p...onet.pl> wrote in message

    > Eeee, poczekaj, Tobie sie wydaje to niemożliwe..choć system zapewnia że
    > jest inaczej.
    > Ok. Inaczej wygląda sytuacja gdy w grze do której przystępuję świadomie
    > reguły wyglądają tak ze
    > organizator zapewnia że dostęp do informacji jest jednoczesny przez własne
    > deklaracje (tak jak w tym wypadku) a inaczej gdy organizator uprzedza że
    > dostęp do informacji nie jest jednoczesny ( bo jak Ty twierdzisz TAK SIE
    > NIE DA). Wtedy moge przyjac Twoj argument "widziały gały co brały" i całe
> [...]

    Oczywiście, ze dostrzegam. Ale też zauważam fakt i zadaje sobie pytanie co
    się dzieje z informacja przed tym zanim pojawiła się na satelicie. Jak ta
    informacja powstaje. Skąd się bierze? Ile osób ma dostęp do tej informacji
    od momentu zaobserwowania faktu do pojawieniu się informacji o tym fakcie na
    satelicie? Ludzie, którzy są mocno zaangażowani finansowo nie będą czekali
    na to aż dowiedzą się z satelity razem z Tobą i innymi "zapewnionymi o
    równym dostępie". Zapewnia sobie dostęp do informacji dużo wcześniej. Takie
    działanie jest nie do uniknięcia. Odrzucanie tej obserwacji to naiwność.

    > Rozumiem że wskutek doświadczeń życiowych bierzesz takie zapewnienia z
    > przymrużeniem oka, ale ja nie musze tego robić. Mogę czytać to co jest
    > napisane literalnie. Stan odmienny oznacza zwyczajne kłamstwo. Ty je
    > akceptujesz z góry ( bo znowu sie nie da przeciez ), ja w momemcie gdy
    > odkrywam że reguły gry uległy zmianie w czasie jej trwania mam z tym
    > problem. Tu sie rzeczywiście różnimy.

    Tu nie chodzi o to. Ja to widzę tak. Wychodzę z założenia, że ludzie
    działają po coś. Głównie dla własnej korzyści. Wprowadzenie zapewnień o
    równym dostępie do informacji odbieram w ten sposób. Jest to apel do
    publiczności, żeby się nie wysilała, żeby się odsunęła, żeby poczekała. Są
    tacy dobrzy ludzie, którzy za publiczność wykonają całą robotę. Zbiorą
    informację, obrobią, przygotują i opublikują i wszyscy się o tym
    jednocześnie dowiedzą. Ci dobrzy ludzie zrobią to zupełnie za darmo. Takie
    zapewnienia mają taki cel byś się nie spieszył i nie wysilał i dał czas na
    działanie tym, którzy zdobywają sobie informacje po drodze do jej
    publikacji.

    > Zastawawia mnie czy jest w naszych punktach widzenia choć jeden punkt
    > wspólny....
    > Może od tego trzeba zacząć....
    >
    > Przykładowo (prosze pomiń trudność technologiczne, biologiczne i koszty
    > organizacji... tak eksperymentalnie czysto teoretycznie):
    >
    > Czy jednoczesny dostęp do informacji giełdowej jest fair ?

    To nie ta kategoria. Jest po prostu niemożliwy. To złudzenie, które Cię
    usypia. Gdy się orientujesz, że zaspałeś to jesteś zły i zaczynasz
    opowiadać, że jak Ty spałeś to wszyscy też powinni. Ba, nawet muszą. Ty
    uwierzyłeś w jednoczesny dostęp do informacji i wymagasz tej naiwności od
    innych. Robią Cie w ciula i tyle.