    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Ham_erykański budżet
    Date: Sat, 31 Oct 2015 18:43:21 +0100

    "P03" n12b6t$5m7$...@d...me

    > Obecnie jest to limit w wysokości 19,6 bln dolarów.

    Czyli ponad 17 bilionów to dawno nieprawda?

    > I został osiągnięty i przekroczony.
    > Z ich zadłużeniem to tak jak w dowcipie z kim graniczy Rosja
    > (no oczywiście z kim chce)

    Czy ja wiem, czy chce?... Życie zmusza... ;)
    Rosjan jest mało -- nie stać ich na ,,uprzejmości''.
    Aby przeżyć -- po prostu muszą...
    Dali się kiedyś wciągać w wojny domowe (nie tylko te sprzed
    100 lat, bo Iwan Groźny też rżnął) i muszą jakoś radzić
    sobie w dzikim otoczeniu...

    > http://www.anony.ws/i/2015/10/31/National-Debt-and-I
    nterest.png
    > http://graphics.wsj.com/federal-debt-limit-guide/
    > http://independenttrader.pl/independent-trader-news-
    tydzien-42-43.html

    6. Szwajcaria zmniejsza dopuszczalną dźwignię finansową w bankach do 20:1

    IMO i tak dużo. Ale czy to nie oznacza wzrostu kosztu pieniądza?
    (szwajcarskiego pieniądza...)

    Wracając co bilionów... Widać wyraźnie, że osiemdziesiąte lata
    przyniosły przełom a obecne lata to niemal pionowe wznoszenie
    się... [oby nie było przeciągnięcia]

    Najwyraźniej wykłady Wałęsy nie poszły w las, ponieważ
    mamy empiryczny przykład plusów ujemnych.

    Nie wiem, co to derywaty, więc ciężko mi coś zrozumieć.
    Wiem, czym są aktywa banków, ale nie wiem, co to derywaty.

    -=-

    Czy przypadkiem (bądź celowo?) nie jest tak, że zmniejszenie lewaru to
    zwiększenie nie tylko kosztu kredytu, ale przede wszystkim zwiększenie
    ceny depozytu? -- zwiększenie zysku depozytariuszy składających swe
    zaskórniaki w banku?

    -=-

    http://independenttrader.pl/czy-banki-w-polsce-sa-be
    zpieczne.html
    Problem jest na tyle duży, że aktywa banków znacznie przerastają PKB
    poszczególnych krajów:

    IMO państwo to po prostu instytucja, która może i upaść, i zadłużać się...

    Holenderski sektor bankowy jest 4 krotnie większy od PKB Holandii.
    Średni współczynnik dla UE wynosi 350% podczas gdy w Polsce zaledwie
    50% PKB. Wielkość sektora bankowego w wielu krajach sugeruje, że nie
    ma możliwości wyratowania go z pomocą państwa.

    Gdy tylko pojawią się pierwsze poważne problemy większość finansowych
    gigantów zrobi wszystko by tylko utrzymać płynność. Oznacza to, że mogą
    ściągać nadwyżki ze spółek córek m.in. z polskich banków. W krótkim czasie
    sytuacja bezpiecznych polskich banków mogłaby się zmienić diametralnie.
    Poniżej przedstawiam listę największych polskich banków oraz ich głównych
    akcjonariuszy.

    A nie jest tak, że te matki nie mogą drenować swych polskich córek?
    To ponoć dar/osiągnięcie Balecrowicza -- zakaz transferu z córek do macierzy.

    Problemem może być egzekucja tego prawa. Co wówczas, gdy polska córka zakupi
    u swej (czy nawet cudzej, ale ulokowanej poza Polską) matki stołek za bilion
    dolarów? :)

    Z tabelki wynika, że polskie to tylko BOŚ i LCzarnecki.
    PKO BP SA niby polski -- 31% polskiego Skarbu Państwa.

    (; BTW czy nie czas, aby warto było pisać >>Długu Państwa<<, zamiast >>Skarbu
    Państwa<<? ;)

    I BTW PKO BP SA -- w tabeli najwyższe aktywa.
    Wiedziałem, że to duży bank, ale nie wiedziałem, że pod ty względem największy.

    Oba pierwsze (pod tym względem) banki zamykają roczny budżet RP. (187 i 146)
    Cztery (101, 99, 70, 53) kolejne -- także... Pozostała siódemka z tabelki nie
    domyka (52, 50, 48, 37, 38, 33, 17) kolejnego ,,roku''. ;)

    Nie widać w tabelce Citiego...
    Kto pożycza w PKO BP SA? Emeryci i renciści? ;)

    U Millego mam ponad/około 50% swego kieszonkowego.
    A Mille jest (wg tego artykułu) w czołówce zagrożenia...

    BTW -- uznałem, że przekroczyłem próg nadziei stabilnego
    prowadzenia wojen już nie stabilizacyjnych, ale także wyzwoleńczych.
    Na moje starania nałożyły się dary Boskie -- sytuacja międzynarodowa
    (Rosja, Chiny, Indie, Watykan) i wewnątrzpolska...

    Sympatia do Donbasu sprawiła, że nie zainwestowałem w dolary -- a te skoczyły
    o 1/3 w górę. Cóż -- sentymenty bywają kosztowne, ale warto zauważyć, że choć
    nie zarobiłem pieniędzy, to zyskałem spokój i nie straciłem zbyt wiele.

    Wojna to podstawa w historii.
    Językoznawcy uczą o tworzeniu czy budowaniu -- historycy uczą o wojowaniu. ;)
    Zazwyczaj każdy uważa swoją wojnę (jak Polacy powstania -- Listopadowe,
    Śląskie, Wielkopolskie, Styczniowe) za dobre, zaś inne (jak kurdyjskie)
    za niedobre... :) Ale czy Kurdystan, czy Lechistan, czy Donbas -- IMO
    zawsze problem jest ten sam. (pieniądze, władza, czystki etnicznoreligijne...)

    Citi jest w kolejnej ,,transzy'' zagrożeniowej -- jako bank z Ameryki.

    W drugiej turze odrzuciłbym banki w posiadaniu USA ze względu na
    ryzyko nagłego załamania się dolara

    Co tego dolara ma załamać? Inwestycja w ropę po bankructwie Wenezueli?

    co z kolei mogłoby pociągnąć za sobą zarówno CitiGroup jak i GE.
    Przeszłość pokazała już że obie firmy są pod parasolem rządu USA,
    który wyratował je w 2008 roku na koszt podatnika.

    A czym wyratował? Oczywiście tym, co pożyczył w bankach?...

    Czasy się jednak zmieniły podobnie jak procedura ratowania banków
    i w mojej opinii jest to wystarczający powód aby unikać zarówno
    Banku Handlowego jak i BPH.

    Kolejnymi bankami, w przypadku których poważnie zastanowiłbym się
    czy zdeponować w nich środki to ING oraz BGŻ. Przyczyną jest ogromne
    zalewarowanie sektora bankowego w Holandii. Co prawda Rząd Holandii
    już raz dokapitalizował ING ratując go przed upadkiem lecz nie
    posiada żadnych udziałów w banku.

    Niewiele z tego rozumiem... Aktywa banków przerastają nie tylko budżety
    państwowe, ale nawet całe PKB... Czym zatem ratują państwa? Jeśli nawet
    państwa spieniężą całe PKB -- nie spłacą kredytów udzielonych przez banki!

    Relatywnie bezpieczne banki:
    Bank Gospodarstwa Krajowego, PKO BP, BRE Bank (mBank, MultiBank)...

    Czyli Polacy wypadają najsumienniej, skoro PKO BP z najwyższymi aktywami śpi
    spokojnie! ;)

    Generalnie Polski sektor bankowy wypada bardzo dobrze na tle Europy
    czy USA. Przez lata banki prowadziły bardzo konserwatywną politykę
    koncentrując się na akcjach depozytowo-kredytowych nie spekulując
    na rynku derywatów. Jednakże dwie sytuacje mogą negatywnie rzutować
    na bezpieczeństwo banków:

    - nagłe załamanie się gospodarki w skutek czego
    odsetek zagrożonych kredytów znacznie wzrośnie
    - brak płynności w systemie bankowym w skutek czego
    polskie banki mogą szybko utracić status bezpiecznych banków

    Aby nie kończyć pesymistycznie muszę przytoczyć przykład upadku
    amerykańskiego giganta AIG z przed 5 lat.

    'sprzed', nie 'z przed'

    Jakoś AIG żyje, nie upadł zupełnie.

    -=-

    I pociecha: ;)

    Co prawda kryzys jaki nad nami wisi będzie moim zdaniem dużo bardziej
    destrukcyjny niż ten z 2008 roku i wiele banków upadnie. Przerodzi się
    to w utratę zaufania w systemie bankowym i być może w całej Europie
    czasowo zostaną zablokowane wypłaty aby powstrzymać ewentualną panikę.

    Fajne...

    Nie byłoby to oczywiście nic nowego. Takie sytuacje mają miejsce non stop
    tylko w mediach się o nich nie mówi. Osobiście bardzie cenię sobie płynność
    i niezależność od systemów bankowych niż 3% z lokaty lecz każdy musi myśleć
    i planować działania zgodnie z własnym rozsądkiem. Niemniej ryzyko problemów
    z depozytami w BGK oceniam poniżej 1%, a w przypadku PKO BP poniżej 2% jeżeli
    chodzi o najbliższe 5 lat.

    Dla spekulantów zaznaczam, iż nie posiadam żadnych akcji jakiegokolwiek
    opisywanego przeze mnie banku.

    -=-

    IMO można powiedzieć -- dywersyfikacja jako antidotum, ale IMO banki są zbyt
    ciasno ze sobą związane, aby dywersyfikacja mogła tu cos gwarantować, chyba,
    żeby wyjść poza banki... Jednak z zapowiedzi wynika, że kolejne lata będą
    dobre głównie dla dzieciorobów...

    Może to i dobrze -- toż człowiek jest wartością najwyższą w tym systemie.
    Jednak być może warto broniąc dzieci, nie niszczyć dorosłych, i to dorosłych
    emocjonalnie/mentalnie, nie tylko dorosłych biologicznie? :)

    Wiara w to, że dzisiejsze dzieci nakarmią kiedyś staruszków może okazać się płonną:

    -- obecne dzieci mogą wyjechać stąd
    -- obecne dzieci mogą okazać niewdzięczność
    -- obecne dzieci mogą nie dostrzec poprawy
    swej sytuacji mimo wspierania dzieciorobów
    -- obecne dzieci mogą po prostu nie podołać
    rzeczywistości po latach sponsorowania pieluch
    [zarówno tradycyjnych -- tetrowych, jak i mentalnych]

    -=-

    Tradycyjnie ponawiam propozycję zlikwidowania ZUS z jednoczesną skuteczną
    osłoną świadczeniobriorców. Banki w Polsce stoją zdecydowanie stabilniej
    niż ZUS. A zagrożone banki zagraniczne finansowo/gospodarczo stoją jednak
    zdecydowanie lepiej niż niezagrożone polskie państwo... :)

    Nie ma Milicji Obywatelskiej, ale jest PP.
    Nie ma GieeSów, ale są galerie handlowe...
    Wiele osiągnięć zniknęło z platformy życia (nawet sama
    Platforma Obywatelska kurczy się) ale życie nadal trwa...

    ZUS jest ponadczasowy i pnadpartyjny. (powstał bardzo dawno; Alot był działaczem
    Solidarności...)

    I jest utrzymywany przez polskich podatników -- którymi rzekomo ów ZUS opiekuje się.
    IMO nie stać na s na tak opiekuńcze ) państwo. Przypomnę tylko niektóre punkty
    opieki:

    ponad 8 miliardów oparów pieniężnych
    800 milionów rocznie na system informatyczny
    (szczelny -- w odróżnieniu do obiegu pieniądza z wyższego punktu)

    Szczelność/zamkniętość tego systemu to brak kodów źródłowych. :)
    Efektem -- konieczność płacenia owych 800 milionów rocznie...

    A ile kosztował ów zamknięty system? Ano są to miliardy...

    -=-

    Czy do płacenia 500/dziecko potrzeba ZUS, czy pieniędzy od podatników?
    Odpowiedź jest prosta i jednoznaczna.

    Podobnie z emeryturami, rentami, zasiłkami -- nie ZUSu potrzeba,
    lecz podatników gnębionych przez ZUS, aby można było płacić te
    świadczenia.

    ZUS gwarantuje zatem nie płacenie świadczeń, lecz -- trudności w płaceniu tychże
    świadczeń...

    Co innego producenci pieluch. :)
    Skoro naród potrzebuje pieluch -- potrzebni są producenci (czy choćby importerzy)
    pieluch.
    Jednak ZUS nie produkuje pieniędzy -- ZUS marnuje pieniądze.

    Jakby w porze powodziowej sztucznie nawadniać pola i łąki... ;)
    Ogrzewać domy w upalne lato czy chodzić mieszkania w mroźne zimy...

    ZUS mógł mieć sens wtedy, gdy przyrost naturalny był duży -- gdy
    na jednego emeryta pracowało wielu młodych ludzi. Obecnie zostaje
    jedynie efekt ubezpieczeniowy -- loteria. :)

    W ubezpieczeniach komunikacyjnych zależy nam na małej szkodowości.
    Jednak w emeryturze ,,nieszczęśliwym wypadkiem'' jest nie śmierć
    ubezpieczonego, lecz jego życie.

    -=-

    Czy istnieje jakikolwiek argument przemawiający za utrzymywaniem ZUS?
    Czy usunięcie pośrednika w łańcuchu redystrybucyjnym

    (podatnik-->pośrednik-->świadczeniobiorca)

    może naprawdę być postrzegane jako zagrożenie dla świadczeniobiorcy?

    Kres życia tego pośrednika jest przykry JEDYNIE dla tegoż pośrednika.
    O jedną (wcielą!!) gębę mniej do karmienia!

    -=-

    Wracając do Ameryki... Na dolarach oni piszą jakoś tak:

    In GOD we trust

    lub podobnie? G -- to gold, o -- to oil?... ;)

    Cóż z tego, że rząd USA jest zadłużony, skoro ma na oku Afrykę z jej zasobami?

    IMO część tych ,,długów'' to po prostu opłata za interwencje wojska USA.
    Nikt nigdy nie wyciągnie ręki po te ,,długi''.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'