  • Data: 2011-05-23 17:02:16
    Temat: Re: Hipoteza Puetz'a (Wojtek)
    Od: " sys29" <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    root <r...@v...pl> napisał(a):

    > Nieważne. Trochę to zarżnąłem ;) Miałem na myśli wartość oczekiwaną
    > wygranej (bądź przegranej).
    > Hipoteza:
    > Bardziej opłaci się skreślać przez całe życie ciąg 1, 2, 3, 4, 5, 6 niż
    > ciąg 1,15,20,29,34,41.
    >
    > Kompletnie nie kapuję skąd si się Pi wzieło - chyba z rozkładu normalnego
    > ale po co od razu strzelać z armaty do mrówki?

    To nie jest liczba Pi, tylko "P" - prawdopodobieństwo zdarzenia
    z indeksem porządkowym "i". Wartość oczekiwana :
    EX = p1*i1 + p2*i2 + p3*i3 + ... + pn*in

    Czym innym jest wartość oczekiwana wygranej.

    EX= p3*k3 + p4*k4 + p5*k5 + p6*k6

    p3 - prawdopodobieństwo trójki
    p4 - prawdopodobieństwo czwórki ...
    K3 - kasa za trójkę
    k4 - kasa za czwórkę ...

    Totolotek jest tak skonstruowany, że wartość oczekiwana
    wygranej jest zawsze mniejsza, niż zainwestowana kasa.
    Przy dużej kumulacji EX się poprawia, bo kasa się przesuwa,
    ale grając w nieskończoność zawsze będziesz w plecy.

    pozdr.
    sys29