  • Data: 2003-06-03 10:52:30
    Temat: Re: IBAN pytanie
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw(wytnij-to).pl> szukaj wiadomości tego autora

    > sprawdziłem - Grecja ma 27 znaków (ostatni człon 3 cyfry) a Polska
    jako
    > jedyna 28 znaków
    > najmniej znaków mają Norwegia (15) i Belgia (16)

    To nie kompleks, tylko w ramach prac nad NRB wyszło, że niebawem będzie
    potrzeba dużo cyfr w związku z Electronic Bill Presentment and Payment
    (EBPP) i polska nie może powtórzyć błędu Belgów czy Norwegów. U mnie na
    uczelni można formularz rekrutacyjny wypełnić na stronie www i wpłacić
    opłatę rekrutacyjną na wygenerowany na podstawie PESELa nr konta. Gdyby
    bank udostępnił więcej cyfr to można byłoby po nr rachunku stwierdzić na
    jaki kierunek zdaje kandydat, bez porównywania z bazą danych.