  • Data: 2005-11-22 21:33:42
    Temat: Re: III filar
    Od: Bronislaw Wolyniec <w...@S...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ra <adres.w@stopce> napisal(a):

    Witam!

    >nie żartuj !!, o ile wiem to cała składa z I roku idzie na agenta i inne
    >koszty

    Art.22 pkt. 2. Oplata za koszty wstepne jest pobierana w kazda
    rocznice polisy porzez odpisanie z rachunku glownego 6% stanu
    jednostek uczestnictwa zakupionych:
    a) za skladki podstawowe nalezne w pierwszym roku polisowym;
    b) za kwote, o jaka wzrosla skladka podstawowa, nalezna za okres roku,
    liczac od dnia podwyzszenia skladki postawowej (w tym takze
    indeksacji).
    pkt. 3. Oplata za koszty wstepne bedzie pobierana przez okres 25 lat.
    pkt. 4. Z chwila zajscia zdarzenia ubezpieczeniowego (twojej smierci)
    niepobrana czesc oplaty za koszty wstepne zwiazane z zawarciem umowy
    ubezpieczenia ulego umorzeniu (i to jedyny przypadek, kirdy te koszty
    ulegaja umorzeniu, wiec zaplacisz za pozostale 19 lat).

    >ike specjalnie wziąłem żeby nie płacić belkowego i żeby więcej szło na
    >emeryturę

    Hmm, ale z tego co piszesz, to wydaje mi sie, ze na IKE placisz tylko
    30zl. 100zl idzie na ubezpieczenie i fundusz (100zl to minimum) a
    nadwyzka moze isc na IKE.

    >Dzięki, jeszcze przemyślę sprawę - sumie przez te jeszcze 30 lat samemu
    >inwetsując w fundusze być może jestem więcej w stanie "zarobić" niż
    >stracę na zerwaniu umowy. Z drugiej strony te 130zł nie jest to kwota
    >która mi zmienia coś budżecie domowym, ale 10-20 lat po indeksacjach to
    >pewnie do 200 dojdzie

    Wlasciwie to pieniadze sa inwestowane ale koszty sa duze i zyski nie
    sa powalajace. Ale jakies sa. Agentka mi mowila ze juz po 7, 8 latach
    ma sie na koncie wiecej niz sie wplacilo ;)

    --
    BW,
    http://www.bwportal.pl