    From: "Bogdan B." <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: IKE - zmiana limitu
    Date: Sat, 21 Apr 2007 23:27:37 +0200

    Użytkownik wrote:

    > czy dobrze rozumiem, że jeśli teraz przekroczę te 1,5 pensji, to od
    > nadwyżki będe musiał po prostu zapłacić podatek belki przy likwidcji
    > IKE? Raczej nie ma co liczyć na dziłanie prawa wstecz (po
    > podniesieniu limitu)

    Nie rozumiem pytania. Nie wiem jak można przekroczyć limitu wpłat na IKE.
    Np. IKE w funduszach w Multibanku (czyli de facto Skarbiec) funkcjonuje tak
    że jeżeli dasz zlecenia zakupu jednostek za więcej niż wynosi limit to
    zapiszą ci nabycie na zwykłym rejestrze, nie IKE. Przypuszczam że np. przy
    IKE typu lokata dostałbyś zwrot gotówki.