-
Reply-To: "K. K." <o...@p...onet.pl>
From: "K. K." <o...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.biznes.banki
References: <cm5621$ko6$1@shodan.interia.pl> <cm58h5$lsv$1@nemesis.news.tpi.pl>
<418699f1$1@news.home.net.pl> <cm6833$f7f$1@shodan.interia.pl>
Subject: Re: ING BankOnLine - dane nadawcy/odbiorcy przy przelewach
Date: Mon, 1 Nov 2004 23:41:25 +0100
Lines: 68
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2180
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2180
NNTP-Posting-Host: 80.53.90.122
Message-ID: <4186bba1$1@news.home.net.pl>
X-Trace: news.home.net.pl 1099348897 80.53.90.122 (1 Nov 2004 23:41:37 +0100)
Organization: home.pl news server
X-Authenticated-User: elkom.data
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.home.net.pl!not-for-mail
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:323012
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
news:cm6833$f7f$1@shodan.interia.pl...
> K. K. <o...@p...onet.pl> napisał(a):
>
>> Również żaden z wierszy nie jest przywiązany do wyżej wymienionych danych
>> zarówno nadawcy, jak i odbiorcy, czyli przykładowo w rekordzie eliksiru
>> nie ma określonego miejsca na ulicę i oddzielnego dla kodu pocztowego i
>> miejscowości.
>
> Zerknąłem również na DEMO konta Inteligo. Tam również wyodrębniono pola
> Nazwa Odbiorcy oraz Adres Odbiorcy, z tym że zaznaczono, iż dwie pierwsze
> linie przypadają na nazwę (imię i nazwisko) a dwie kolejne na adres. mBank
> natomiast wyodrębnia 3 pola: Nazwa Odbiorcy, Adres Odbiorcy (ulica), Kod
> pocztowy i miejscowość. Czy oznacza to, że są to sztuczne przypisy i tak
> naprawdę nie powinni sugerować użytkownikowi co w poszczególnych polach
> się powinno znaleźć?
Można przyjąć za sztuczne, ale nie zawsze oznacza to że sugerowanie jest
bezcelowe, gdyż umożliwia ono przedstawienie historii zleceń w
uporządkowanej formie. Tylko zleceń, bo nie wszystkich operacji na rachunku.
W przypadku zewnętrznych operacji uznaniowych takie uporządkowanie już nie
jest możliwe.
Nie można też wykluczyć innej przyczyny, jak choćby wycinanie kodu
pocztowego. Brak takiego sugerowania mógłby być przyczyną usunięcia innych
znaków numerycznych, będących np numerem mieszkania lub domu, gdyby pojawiły
się tam, gdzie system bankowy oczekuje kodu pocztowego.
> Natomiast w panelu do definiowania przelewów z konta Inteligo wyodrębniono
> dwa wiersze na nazwę odbiorcy. Jeśli zechcę zrealizować przelew do firmy
> pana X Y i wypełnię te pola powiedzmy w poniższy sposób
>
> Systemy Komputerowe Sp. z.o.o
> Michał Kowalski
>
> to istnieje duże prawdopodobieństwo, że np. mBank zaksięguje to w
> następujący sposób
>
> Nazwa odbiorcy: Systemy Komputerowe Sp. z.o.oMichał Kowalski
>
> i wtedy jaki sens ma przypisywanie na nazwę (imię i nazwisko) dwóch
> wierszy skoro jest on traktowany jako jeden? Czyli zatem nie można uzyskać
> dwuwierszowego zapisu w polu Nazwa Odbiorcy?
Jak wyżej to wyjaśniłem, takie przypisywanie umożliwia uporządkowanie
historii zleceń, a za tym np możliwość wymiany danych z dedykowanym
oprogramowaniem obsługującym księgowość firmy. Bank też musi prowadzić
własną księgowość, o czym nie można zapominać. Musi też wystawiać
zleceniodawcom dokumenty, które powinny spełniać wymogi faktury (bankowej -
odrębne uregulowania prawne co do zawartości), więc porządek w banku musi
być ;-)
> Tak czy inaczej chciałbym Ci tutaj podziękować za wyczerpującą wypowiedź i
> jednocześnie odpowiedź na mój post. Wyjaśnienia były naprawdę bardzo
> informatywne.
Odnoszę wrażenie że chciałbyś nieco głębiej przestudiować zagadnienie, więc
za Twoją zgodą mogę przesłać na priva 300 kB skromnej i nieco przykurzonej
dokumentacji (ma już dwa latka). Co prawda zaszły już pewne zmiany, ale w
podstawach jest zgodna z informacjami usuniętymi (2001 r) z tego regulaminu,
który jest dostępny publicznie na stonach KIR. Raczej ciężko by było ten
dokument przeredagować na formę tekstową tak by nie stracił na swojej
czytelności. Zbyt wiele nie wyjaśnia wprost, ale może być podstawą do
własnych wniosków.
Pozdr.
K.K.
Następne wpisy z tego wątku
- 03.11.04 16:10 chairon
Najnowsze wątki z tej grupy
- w Polsce jest kryzys
- mBank mKsiegowosc
- gotówkowe zjeby
- Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- Jutro to dziś...
- leć gołombeczku
- PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- Prawdziwy/fałszywy bank
- Velo dał mi bezpłatny debet...
- Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- zloto
- Velo częściowo ugiął się...
Najnowsze wątki
- 2024-11-13 w Polsce jest kryzys
- 2024-11-12 mBank mKsiegowosc
- 2024-11-06 gotówkowe zjeby
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Jutro to dziś...
- 2024-10-22 leć gołombeczku
- 2024-10-19 PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- 2024-10-15 Prawdziwy/fałszywy bank
- 2024-10-13 Velo dał mi bezpłatny debet...
- 2024-10-07 Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- 2024-10-05 Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-03 zloto
- 2024-09-23 Velo częściowo ugiął się...