  • Data: 2012-05-11 01:10:42
    Temat: Re: ING dokumenty bez pieczatek
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    maruda <m...@n...com> writes:

    > Nie polemizuję, ale wtrącam swoje 3 grosze:
    > Bardzo łatwo odróżnić.
    > Bierze się watkę, na nią trochę acetonu, spirytusu, wody, czy innego
    > rozpuszczalnika i pociera się zapisany/zadrukowany papier.

    To nie daje żadnej możliwości odróżnienia na etapie np. wypłacania
    pieniędzy.

    > To "czarne"
    > się rozmazuje. Zależnie od składu tuszu rozmazuje się różnie. Czasami
    > rozmazuje się tworząc tęczowy "spektrogram". To taka "chromatografia
    > dla ubogich" :) [Bardziej zaawansowana technika: wyciąć kawałek
    > "czarnego", przykleić do paska szkolnej bibuły i wstawić pionowo na
    > 1mm do rozpuszczalnika.]
    > Jeśli podpis rozmazuje się tak samo, jak część "drukowana", to
    > wiadomo.

    Nic nie wiadomo. A jeśli pod światło widać, że cały kwit jest
    wydrukowany na laserze, zaś podpis jest czarny, tak jakby był wykonany
    czarnym atramentem?

    > A w części polemicznej - jeśli "ktoś" wstawia ze skanu (lub wykonuje
    > własnoręcznie) podpis *innej osoby* , to popełnia poważne
    > przestępstwo. Jeśli ja sam wstawiam ze skanu swój podpis - to jest OK.
    > I tu ma być ta granica/bariera.

    Tyle że na tej podstawie troche ryzykownie jest chyba wypłacić jakiemuś
    np. słupowi nawet 500 zł.
    --
    Krzysztof Halasa