  • Data: 2012-05-07 22:38:45
    Temat: Re: Idea bank, debilny jeszcze bardziej.
    Od: Grzexs <g...@g...usu-n-to.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > jak też "Sukiennice". Ale to banku zapewne nie rusza, przeprowadź się ;)

    Niezłe są też Wały Chrobrego, a może Wały Bolesława Ch.?

    Kiedyś konsolidowałem bazę danych dla pewnej firmy w Opolu. Z racji
    rodzaju działalności miała bardzo wielu detalicznych klientów, z których
    każdy miał adres. Był on wklepywany ręcznie, co było dość powolne i
    niewygodne. A więc zróbmy bazę! O ile ulica Zielona była zapisana na co
    najwyżej kilka sposobów (pomijam już wielkość liter):

    ul. Zielona
    ul.Zielona
    ul Zielona
    Zielona

    to prawdziwym smaczkiem była ulica imienia niejakiego Jana Piwnika o
    pseudonimie "Ponury", którą to zapisano na 17 sposobów:

    Jana Ponurego
    Jana Piwnika Ponurego
    Jana Ponurego Piwnika
    Ponurego Piwnika
    J.P.Ponurego
    Ponurego-Piwnika
    Piwnika "Ponurego"
    Piwnika_Ponurego
    Jana "Ponurego"-Piwnika
    Piwnika Ponurego
    Piwnika
    J. Ponurego Piwnika
    J. Piwnika

    + parę kombinacji z ul/ul.

    > Na to nie ma przypadkiem zasady typu "Miejscowość, ul. Ulica 15
    > 12-345 Poczta"?

    Raczej na odwrót, to znaczy od najbardziej szczegółowego do najbardziej
    ogólnego: ul. Ulica, Miejscowość, 12-345 Poczta

    > Właśnie! Walczmy z wykluczeniem lokatowym! :)

    Znormalizować adresy!

    --
    Grzexs