    From: BI <f...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Inne zdarzenia losowe
    Date: Thu, 25 Aug 2011 13:08:23 -0700 (PDT)

    On 25 Sie, 21:12, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Wiedzialem że będzie z tym kłopot ...
    >
    > Jakiś czas temu pytałem co to sa inne zdarzenia losowe bo bank chce taką
    > polisę zabezpieczającą przedmiot hipoteki ale nijak nie potrafi ich
    > zdfiniować na kilka zapytanych doradzców.
    >
    > Dostarczyłem więc plisę o nazwie "Od ognia i innych zdarzeń losowych"
    > akredytowaną przez bank o nazwie identycznej jak wymagana w umowie.
    >
    > Zalanie i powódź sią rozszerzeniem polisy a nie bazą.
    >
    > Zgłosiłem reklamację dzisiaj żeby ki ktoś kompetentny wskazał
    > obowiązujący mnie przepisa prawa definiujący owe pojęcie "inne zdarzenia
> [...]

    Ubezpieczenia tzw. ogniowe we wszystkich Towarzystwach składają się z
    zakresu podstawowego (FLExA - od angielskich nazw ognia, piorunu,
    wybuchu i upadku statku powietrznego) oraz z ryzyk dodatkowych, które
    nie są jednakowe w różnych Zakładach Ubezpieczeń, więc ich definicje
    mogą różnić się w istotnych kwestiach. Podstawową "konstytucją" dla
    umowy ubezpieczenia są tzw. ogólne warunki ubezpieczenia (o.w.u.).
    Klient powinien je otrzymać przed podpisaniem polisy, zapoznać się z
    nimi i wtedy będzie wiedział jak wygląda ochrona serwowana przez
    konkretnego ubezpieczyciela w różnych wariantach. Jeśli nie wystarcza
    mu podstawowy zakres ubezpieczenia (polisa najtańsza), może prosić o
    rozszerzenie o ryzyka dodatkowe, ponosząc nieco wyższy koszt polisy.
    Ryzykiem dodatkowym może być np. huragan, powódź, lawina, zapadanie i
    usuwanie się ziemi, nadmierne opady śniegu, deszcz nawalny itp.
    Moim zdaniem szanujący się bank powinien uprzedzić klienta jaki zakres
    ubezpieczenia go satysfakcjonuje by klient od razu dostarczył mu
    odpowiednią polisę.