    From: "Krzysztof K" <o...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: [Inteligo] Identyfikator transakcji
    Date: Mon, 2 Feb 2004 20:02:02 +0100

    Użytkownik "Krzysztof Zientara" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:bvm22b$23jo$1@news.atman.pl...
    > Może mnie ktoś oświecić po co w historii rachunku jest coś takiego jak
    > "Identyfikator transakcji", bo poza łatwiejszym znalezieniem transakcji
    > przez konsultanta jeżeli mamy jakieś wątpliwości innego zastosowania nie
    > widzę.

    Jest inne bardzo ważne zastosowanie. Aby wydruk mógł posłużyć w firmach jako
    dokument księgowy dotyczący usług bankowych musi zawierać co najmniej
    następujące dane;
    a) określenie usługodawcy i usługobiorcy,
    b) numer kolejny i datę ich wystawienia,
    c) nazwę usługi,
    d) kwotę, której dotyczy dokument.

    Te warunki są wymagane przez § 47.3 rozporządzenia Ministra Finansów z
    dnia 22 grudnia 1999 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o
    podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym.

    Identyfikator transakcji pełni rolę elementu b) "numer kolejny" i w samej
    historii ułatwia przedsiębiorcom na znalezienie transakcji w swojej
    księgowości. Właściwą i najważniejszą rolę spełnia dopiero w wydruku
    potwierdzenia wykonania każdej operacji bankowej, gdyż umożliwia bezpośredni
    wpis tej operacji w dokumentacji księgowej. Taki wydruk traktowany jest na
    równi z fakturą. Brak jakichkolwiek z wymienionych danych dyskwalifikuje go
    jako dokument księgowy.

    > Może wie ktoś na jakiej podstawie jest on przyznawany, ponieważ nie jest
    > to kolejna liczba (325, 328 itp.)

    Numery są kolejne i niepowtarzalne dla danego klienta i operacji, lecz nie
    wszystkie dokumenty księgowe banków są prezentowane i wystawiane dla
    klientów.