  • 1. Data: 2004-02-02 17:40:13
    Temat: [Inteligo] Identyfikator transakcji
    Od: "Krzysztof Zientara" <t...@o...pl>

    Może mnie ktoś oświecić po co w historii rachunku jest coś takiego jak
    "Identyfikator transakcji", bo poza łatwiejszym znalezieniem transakcji
    przez konsultanta jeżeli mamy jakieś wątpliwości innego zastosowania nie
    widzę.
    Może wie ktoś na jakiej podstawie jest on przyznawany, ponieważ nie jest to
    kolejna liczba (325, 328 itp.)

    Krzysztof Zientara

  • 2. Data: 2004-02-02 19:02:02
    Temat: Re: [Inteligo] Identyfikator transakcji
    Od: "Krzysztof K" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Zientara" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > "Identyfikator transakcji", bo poza łatwiejszym znalezieniem transakcji
    > przez konsultanta jeżeli mamy jakieś wątpliwości innego zastosowania nie

    Jest inne bardzo ważne zastosowanie. Aby wydruk mógł posłużyć w firmach jako
    dokument księgowy dotyczący usług bankowych musi zawierać co najmniej
    następujące dane;
    a) określenie usługodawcy i usługobiorcy,
    b) numer kolejny i datę ich wystawienia,
    c) nazwę usługi,
    d) kwotę, której dotyczy dokument.

    Te warunki są wymagane przez § 47.3 rozporządzenia Ministra Finansów z
    dnia 22 grudnia 1999 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o
    podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym.

    Identyfikator transakcji pełni rolę elementu b) "numer kolejny" i w samej
    historii ułatwia przedsiębiorcom na znalezienie transakcji w swojej
    księgowości. Właściwą i najważniejszą rolę spełnia dopiero w wydruku
    potwierdzenia wykonania każdej operacji bankowej, gdyż umożliwia bezpośredni
    wpis tej operacji w dokumentacji księgowej. Taki wydruk traktowany jest na
    równi z fakturą. Brak jakichkolwiek z wymienionych danych dyskwalifikuje go
    jako dokument księgowy.

    > Może wie ktoś na jakiej podstawie jest on przyznawany, ponieważ nie jest
    > to kolejna liczba (325, 328 itp.)

    Numery są kolejne i niepowtarzalne dla danego klienta i operacji, lecz nie
    wszystkie dokumenty księgowe banków są prezentowane i wystawiane dla
    klientów.

  • 3. Data: 2004-02-03 00:34:19
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Krzysztof K" <o...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > potwierdzenia wykonania każdej operacji bankowej, gdyż umożliwia bezpośredni
    > wpis tej operacji w dokumentacji księgowej.

    O jakiej ksiegowosci mowisz? O normalnej, z ksiegami rachunkowymi, czy
    tez o jakiejs uproszczonej, np. z KPiR?

    > Taki wydruk traktowany jest na
    > równi z fakturą.

    Na rowni z faktura dokumentujaca (dokladnie) _co_?

    > Brak jakichkolwiek z wymienionych danych dyskwalifikuje go
    > jako dokument księgowy.

    Na podstawie rozporzadzenia w sprawie VAT i akcyzy? Dosc dziwne,
    prowadzenie ksiag rachunkowych reguluje raczej ustawa o rachunkowosci.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 4. Data: 2004-02-03 10:12:15
    Od: "Krzysztof K" <o...@p...onet.pl>

    > O jakiej ksiegowosci mowisz? O normalnej, z ksiegami rachunkowymi, czy
    > tez o jakiejs uproszczonej, np. z KPiR?

    No pomyśl która z nich jest tak mało istotna by można było ją pominąć ;)

    > Na rowni z faktura dokumentujaca (dokladnie) _co_?

    Np odsetki czy opłaty bankowe.

    > Na podstawie rozporzadzenia w sprawie VAT i akcyzy?

    Tak. właśnie to rozporządzenie określa co powinno się znależć na dokumencie
    zwanym fakturą bankową. Do tej definicji odwołują się inne ustawy i
    rozporządzenia. Choćby przez zwrot "faktury odpowiadające warunkom
    określonym w odrębnych przepisach". To był cytat z jednej z nich
    (wymienionej niżej) ;)

    > Dosc dziwne,
    > prowadzenie ksiag rachunkowych reguluje raczej ustawa o rachunkowosci.

    Fakt, to dość dziwne że ustawodawca tego nie wie i produkuje takie bzdety
    jak choćby rozporządzenie w sprawie szczególnych zasad rachunkowości banków
    czy rozporządzenie w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i
    rozchodów. Po co, nawet tylko w tych dokumentach, istnieje mnóstwo odwołań
    do innych ustaw i rozporządzeń? Powinieneś to ustawodawcy jak najszybciej
    wyjaśnić. Ustawa o rachunkowości i nic więcej ;)

  • 5. Data: 2004-02-03 14:40:51
    Od: "Krzysztof Zientara" <t...@o...pl>

    > Te warunki są wymagane przez § 47.3 rozporządzenia Ministra Finansów z
    > dnia 22 grudnia 1999 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o
    > podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym.

    O to mi chodziło. Bo nie wydawało mi się, że jest to tylko dla samego bycia.
    Serdeczne dzięki.

    Krzysztof Zientara

  • 6. Data: 2004-02-03 18:10:29
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    > No pomyśl która z nich jest tak mało istotna by można było ją pominąć ;)

    Zadna.
    Wiec o wszystkich z nich?

    > Np odsetki czy opłaty bankowe.

    W porzadku. Z tym ze do tego wystarczy wewnetrzny dokument.

    > Tak. właśnie to rozporządzenie określa co powinno się znależć na dokumencie
    > zwanym fakturą bankową.

    A nawet w ogole faktura. Oczywiscie. Natomiast Ty piszesz o dokumencie
    ksiegowym, a nie o fakturach - a to nie sa synonimy, pomijajac fakt,
    ze m.in. faktura moze byc dokumentem ksiegowym.

    W szczegolnosci dokumentem ksiegowym moze byc potwierdzenie wplaty
    lub przelewu, i szczerze mowiac myslalem ze wlasnie takie rzeczy chcesz
    dokumentowac tym wydrukiem. Stad tez, chyba dosc naturalne w tej
    sytuacji, pytanie o pelna ksiegowosc.

    > Fakt, to dość dziwne że ustawodawca tego nie wie

    Po pierwsze, to na razie Ty wydajesz sie tego nie widziec.
    Po drugie, to nie wiem czy ustawodawca o tym wie czy tez nie, nic mnie
    juz tam nie zdziwi. Z pewnoscia wiedza o tym autorzy tych aktow prawnych.

    > i produkuje takie bzdety
    > jak choćby rozporządzenie w sprawie szczególnych zasad rachunkowości banków

    Czy w pierwszym stwierdzeniu miales na mysli rachunkowosc bankow?
    Myslalem ze dowolnych podmiotow gospodarczych, korzystajacych z uslug
    bankow.

    > czy rozporządzenie w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i
    > rozchodów.

    Cos dokladniej?

    > Po co, nawet tylko w tych dokumentach, istnieje mnóstwo odwołań
    > do innych ustaw i rozporządzeń? Powinieneś to ustawodawcy jak najszybciej
    > wyjaśnić. Ustawa o rachunkowości i nic więcej ;)

    Troche zimnej wody. Nie twierdze, co nieudolnie usilujesz mi wmowic,
    ze jedna ustawa itp. nie moze odwolywac sie do innej.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH