  • Data: 2008-01-16 19:45:41
    Temat: Re: Inteligo, zlecenie stałe i brak środków?
    Od: "Wazooon" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Grzexs" <g...@u...o2.pl> napisał
    > Nie ma żadnych opłat za takie coś. Patrz TOiP.
    Taryfa Oplat i Prowizji? (Sam wydedukowalem :)) Chodziło mi raczej o jakies
    odgorne regulacje na ten temat wydane przez np GINB. W UK jest FSA
    (financial services authority) i OFT (Office of Fair Trading) Ta druga
    instytucja weszła z bankami na droge sadowa w kwestii ustalenia legalnosci
    za t.zw nieplanowane przekraczanie stanu konta - ponad limit w saldzie
    debetowym. Systemy oplat rozne ale dla przykladu w lloydsTSB mozna zabulic
    miesiecznie za przekroczenie stanu konta o 1p do 75F a za przekroczenie o
    >25F nawet 265F i tak miesiac w miesiac. Oplata za niemoznosc zrealizowania
    polecenia zaplaty/zlecenia stalego/platnosci rachunku - 20F i do 3 takich
    oplat dziennie. Kazdy bank ma inne wysokosci tych oplat ale generalna zasada
    jest taka ze jak nie dopilnujesz to po dupsku ostro sie dostaje.

    Pozdr,
    Wazooon.

    PS Jezeli sprawa z OFT zakonczy sie werdyktem niekorzystnym dla bankow to:
    a) kolosalne zwroty zaplaconych kar
    b) prawdopodobne odszkodowania za zepsute historie kredytowe
    c) brak mozliwosci schodzenia na debet przy utrzymaniu kar za
    niezralizowanie zlecen (pewnie w znacznie powazniejszej wysokosci)
    PS2 TOiP - Terms and conditions to jedno ale te wlasnie musza byc zgodne z
    regulacjami FSA, Banking Code itp.