eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiInteligo - zwrot kasy na kart a regulamin VISA › Re: Inteligo - zwrot kasy na kart a regulamin VISA
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.atman.pl!wsisiz.edu.pl!pm.waw.pl!d
    efiant.pm.waw.pl!not-for-mail
    From: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Inteligo - zwrot kasy na kart a regulamin VISA
    Date: 06 May 2003 02:51:49 +0200
    Organization: The Palace of Youth in Warsaw
    Lines: 38
    Message-ID: <m...@d...pm.waw.pl>
    References: <q...@4...com>
    NNTP-Posting-Host: defiant.pm.waw.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: defiant.pm.waw.pl 1052182309 1060 195.116.170.36 (6 May 2003 00:51:49 GMT)
    X-Complaints-To: n...@d...pm.waw.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 6 May 2003 00:51:49 +0000 (UTC)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:239966
    [ ukryj nagłówki ]

    _al3x <x...@i...pl> writes:

    > informujemy, że w
    > przypadku zwrotu na kartę dokonywanego np. w momencie dokonania zwrotu
    > towaru w punkcie handlowo - usługowym Bank zobowiązany jest do stosowania
    > się do regulacji Visa International.

    Co to klienta obchodzi. Zreszta regulacje VISA o tym nie wspominaja.

    > Jako Bank wystawca karty Visa Electron
    > mamy obowiązek postępowania zgodnie z ustaleniami organizacji. Dodatkowo
    > sposób postępowania w takich przypadkach jest uregulowany przez wewnętrzne
    > procedury Banku i nie ma konieczności, aby była umieszczona w regulaminie
    > Banku.

    Ciekawe jak by to obronili np. przed sądem czy czyms takim :-)

    > Zgodnie z powyżej wymienionymi regulacjami, w momencie nastąpienia
    > transakcji uznania na kartę, która nie była poprzedzona transakcją
    > obciążeniową na tą samą kwotę, a więc transakcja uznaniowa nie jest
    > odwołaniem wcześniejszej transakcji, wówczas bank obsługujący usługodawcę
    > (punk handlowo - usługowy) ma prawo, za pośrednictwem Visa i zgodnie z jej
    > regulacjami, żądać zwrotu kwoty uznania w ciągu 30 dni.

    To sprawa miedzy nimi i VISA. Klienta takie rzeczy nie interesuja.

    > Ze względu na ten
    > fakt bank wystawca karty ma obowiązek założyć na rachunku Klienta blokadę na
    > kwotę uznania, na okres 30 dni.

    Ciekawe co podaja jako podstawe takiego obowiazku? Bo takiego obowiazku
    nie maja, z niczego on nie wynika (chyba ze z umowy z klientem, ktora
    - oprocz prawa "panstwowego" - jest jedyna podstawa np. blokowania
    pieniedzy klienta).
    Moze niech pokaza w ktorym miejscu VISA cos takiego na nich naklada :-)
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1