-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.atman.pl!wsisiz.edu.pl!pm.waw.pl!d
efiant.pm.waw.pl!not-for-mail
From: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>
Newsgroups: pl.biznes.banki
Subject: Re: Inteligo - zwrot kasy na kart a regulamin VISA
Date: 06 May 2003 02:51:49 +0200
Organization: The Palace of Youth in Warsaw
Lines: 38
Message-ID: <m...@d...pm.waw.pl>
References: <q...@4...com>
NNTP-Posting-Host: defiant.pm.waw.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: defiant.pm.waw.pl 1052182309 1060 195.116.170.36 (6 May 2003 00:51:49 GMT)
X-Complaints-To: n...@d...pm.waw.pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 6 May 2003 00:51:49 +0000 (UTC)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:239966
[ ukryj nagłówki ]_al3x <x...@i...pl> writes:
> informujemy, że w
> przypadku zwrotu na kartę dokonywanego np. w momencie dokonania zwrotu
> towaru w punkcie handlowo - usługowym Bank zobowiązany jest do stosowania
> się do regulacji Visa International.
Co to klienta obchodzi. Zreszta regulacje VISA o tym nie wspominaja.
> Jako Bank wystawca karty Visa Electron
> mamy obowiązek postępowania zgodnie z ustaleniami organizacji. Dodatkowo
> sposób postępowania w takich przypadkach jest uregulowany przez wewnętrzne
> procedury Banku i nie ma konieczności, aby była umieszczona w regulaminie
> Banku.
Ciekawe jak by to obronili np. przed sądem czy czyms takim :-)
> Zgodnie z powyżej wymienionymi regulacjami, w momencie nastąpienia
> transakcji uznania na kartę, która nie była poprzedzona transakcją
> obciążeniową na tą samą kwotę, a więc transakcja uznaniowa nie jest
> odwołaniem wcześniejszej transakcji, wówczas bank obsługujący usługodawcę
> (punk handlowo - usługowy) ma prawo, za pośrednictwem Visa i zgodnie z jej
> regulacjami, żądać zwrotu kwoty uznania w ciągu 30 dni.
To sprawa miedzy nimi i VISA. Klienta takie rzeczy nie interesuja.
> Ze względu na ten
> fakt bank wystawca karty ma obowiązek założyć na rachunku Klienta blokadę na
> kwotę uznania, na okres 30 dni.
Ciekawe co podaja jako podstawe takiego obowiazku? Bo takiego obowiazku
nie maja, z niczego on nie wynika (chyba ze z umowy z klientem, ktora
- oprocz prawa "panstwowego" - jest jedyna podstawa np. blokowania
pieniedzy klienta).
Moze niech pokaza w ktorym miejscu VISA cos takiego na nich naklada :-)
--
Krzysztof Halasa
Network Administrator
Najnowsze wątki z tej grupy
- Obcokrajowcy w bankach
- Wysokie ceny nieruchomości... ;)
- Dlaczego takie preferencje banków?
- Awaria BNP Paribas
- Citi Handlowy promocja na kartę kredytową
- czy zablokują mi środki?
- Tak doi się "wisienkobiorców" Nie tylko w kasynach ;-)
- Zamykanie konta dziecka.
- Czy apka bankowa to gra komputerowa?
- Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- jak tacy debile
- Konto wspólne w N26.
- Bank z archaicznym uwierzytelnianiem.
- Re: Akumulatorki...
- Usiłuję zapłacić za energetyzację...
Najnowsze wątki
- 2025-02-18 Obcokrajowcy w bankach
- 2025-02-13 Wysokie ceny nieruchomości... ;)
- 2025-02-10 Dlaczego takie preferencje banków?
- 2025-02-03 Awaria BNP Paribas
- 2025-01-23 Citi Handlowy promocja na kartę kredytową
- 2025-01-21 czy zablokują mi środki?
- 2025-01-09 Tak doi się "wisienkobiorców" Nie tylko w kasynach ;-)
- 2024-12-31 Zamykanie konta dziecka.
- 2024-12-31 Czy apka bankowa to gra komputerowa?
- 2024-12-23 Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- 2024-12-21 jak tacy debile
- 2024-12-13 Konto wspólne w N26.
- 2024-12-09 Bank z archaicznym uwierzytelnianiem.
- 2024-12-04 Re: Akumulatorki...
- 2024-12-03 Usiłuję zapłacić za energetyzację...