  • Data: 2003-08-25 22:26:01
    Temat: Re: Inwestowanie, prawdopodobnie fundusze - po raz kolejny
    Od: "MrMrooz" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    KaeL <e...@W...onet.pl> napisał(a):
    > 1. Aktualnie mam na lokatach parędziesiąt tysięcy. W Kredyt Banku...
    > 2. W perspektywie najbliższych 4 lat zapasy te nie będą się zwiększać,
    tylko
    > zmniejszać.
    ..
    > 4. Pracuję jeszcze w Citi i chyba mam prawo zakupu ich jednostek bez
    prowizji
    > Wobec tego pomyślałem, że:
    > A. Zostawię jakieś 10K na lokacie.
    > B. Resztę wrzucę w jedno - dwa miejsca. Myślałem o funduszach obligacji,
    no
    > moooże ewentulnie mieszanych - zrównoważonych. Prawie na pewno nie KB-
    > dywersyfikacja.
    > No i teraz pytanie:
    > Co mi radzicie? Wiem już jaki rodzaj funduszu, ale którą z firm wybrać?
    Citi
    > jest OK? Przynajmniej powiedzcie których unikać?

    Bez prowizji mozesz na pewno kupic fundusze w SFI mBanku - jest tam i Citi,
    ale bez Seniora.
    Dlaczego od razu mowa o SFI - bo masz wybor sposrod kilku firm i nie musisz
    ograniczac sie do jednej - nic nie stoi na przeszkodzie, zeby podzielic kase
    pomiedzy rozne towarzystwa (i rozne fundusze).
    Wybralbym towarzystwa, ktore oferuja w SFI pelen lub prawie pelen zakres
    funduszy - dzieki temu bedziesz mogl skonwertowac jednostki w zaleznosci od
    sytuacji lub potrzeb - np. po kilku miesiacach hossy przerzucasz kase do
    pienieznych (w przypadku SEBa do 2) i nie martwiac sie o mozliwa strate za
    czas jakis mozesz spokojnie wyplacac.
    Porownujac ostatnio Skarbca z Citi i SEBem doszedlem do wniosku, co zreszta
    juz tu ktos napisal, ze odpowiednie fundusze zachowuja sie podobnie, przy
    czym, IMHO, Skarbiec jest najbardziej agresywny a SEB najmniej (z tych 3
    towarzystw).

    Pozdrawiam
    Michal M

    ps. W ramach dywersyfikacji mozesz zawsze zainwestowac w obligacjie.