    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Islandia
    Date: Thu, 8 Oct 2009 13:59:35 +0200

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:haipj2$7ec$21@inews.gazeta.pl...

    > dokładnie, to tak jakbyś miał wziąć kredyt po to żeby go wsadzić
    > na lokatę.
    > Co prawda jakiś sens to ma, dać im kredyt, wypuscic obligacje,
    > ktore oni kupią i mogą sprzedać.
    > Tylko po co dwa kółka do tego, skoro można prosciej.

    Tak jak pisalem - nie musza ich sprzedawac, moga pozyczyc pod ich
    zastaw.

    Ewentualnie chodzi o zabezpieczenie sie - pozyczamy im o te 2%
    drozej niz sami mozemy pozyczyc, a dzieki temu jest to wyrazne.

    > było + 2% dla nas, czyli np. umarzalibyśmy im dług w proprcji
    > 100:98 a nie 1:1

    Ale mi o bnabywce chodzi, gdybysmy wypuscili obligacje
    zabezpieczone dlugiem Islandii, pod haslem "nie wykupimy ich dopoki
    Islandia nie zwroci" .. to jaki zysk dla nabywcow tych obligacji ?
    Prosciej bezposrednio islandzkie kupic.

    > to tak jak wpakowanie całego majątku w jeden rodzaj akcji.
    > Za bardzo nadmuchana bankowa bańka i pękła. A za mały kapitał
    > zeby pekanie bańku utrzymać w rozsądnym tempie i kasy zabrakło.

    Ale co - kupili akcje zagranicznych bankow ?
    Czy wszyscy przeniesli sie do pracy w bankach ?

    No bo skoro nasz MF podkresla ze jest to mala, ale stabilna
    gospodarka, to powinna nadal dzialac mimo tych bankow.

    J.