    From: totus <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: J.K.Mikke nie do zdarcia ?
    Date: Thu, 31 Mar 2011 14:02:29 +0200
    <imppm5$j3u$1@news.onet.pl> <impr22$ktm$1@inews.gazeta.pl>
    <imukal$3cf$1@news.onet.pl> <imulur$a7k$1@inews.gazeta.pl>
    <srzrr02jx1hy$.1b2zg7xgu62oi.dlg@40tude.net>
    <imvcg4$omh$1@inews.gazeta.pl> <u...@4...net>
    <imvnbm$pr$1@inews.gazeta.pl> <b...@4...net>
    <imvrdt$erd$1@inews.gazeta.pl>
    <1lg8vrbo8m6uo$.h7txm768f8tx.dlg@40tude.net>
    <imvv16$s14$1@inews.gazeta.pl>
    <qnqwcclxnkzy.dl8vr9xg0qps$.dlg@40tude.net>
    <in06lv$pu4$1@inews.gazeta.pl>
    <f...@s...googlegroups.com>
    <in1ekc$6em$1@inews.gazeta.pl>
    <0...@c...googlegroups.com>
    <in1j1p$js7$1@inews.gazeta.pl>
    <c...@j...googlegroups.com>
    <e...@e...googlegroups.com>

    root wrote:

    > Wiem, ze chodzi ci o luzna konfederację rodzin skladajacych sie na
    > ochronę czyli armię. Ten system juz istnial. To byl sredniowieczny
    > system feudalny, gdzie nie istnialy panstwa tylko gospodarstwa rolne
    > nazywane księstwami i krolestwami.

    Jak można system feudalny gdzie wszystko jest własnością suwerena nazywać
    dobrowolnym. Dla mnie to jest nie pojęte. wyciągasz wnioski z błędnych
    przesłanek, z nieznajomości faktów i zjawisk

    > Jak widzisz mimo pewnych urokow
    > takiego systemu pewna niemala grupa ludnosci trzymala sie zycia
    > kurczowo z nosem przy ziemi zbierajac plody rolne, nie bylo wielkiego
    > rozwoju technologicznego a rozwoj moralny zapewniali specjalni
    > dygnitarze wyprawiajacy niesamowite glupoty w trakcie rytuałow
    > religijnych. Ten system padl i juz nie wroci totusie.

    Nie padł bo go nigdy nie było. Podobnie jak socjalizmu przed rewolucją
    październikową. Może kiedyś będzie. Gdy ludzie zrozumieją, że własna wolność
    jest więcej warta niż zniewolenie innych. Tu właśnie chodzi o ten dylemat.
    Czy bardziej wolimy być wolni czy bardziej wolimy władać innymi.