    From: root <r...@v...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: J.K.Mikke nie do zdarcia ?
    Date: Tue, 5 Apr 2011 07:51:12 +0200
    <imneo1$g2j$1@inews.gazeta.pl> <imnkm7$pnr$1@news.onet.pl>
    <imnr3d$plg$1@inews.gazeta.pl> <imnu1e$usj$1@news.onet.pl>
    <fcdwb064p329$.1ouotj9h5zd9e.dlg@40tude.net> <imo17f$cjk$1@news.onet.pl>
    <1y0w4wslk0kr2$.tc146yk3syfc.dlg@40tude.net> <impda7$uu6$1@news.onet.pl>
    <7...@j...googlegroups.com>
    <imph10$gsj$1@inews.gazeta.pl>
    <4...@e...googlegroups.com>
    <impp8p$enp$1@inews.gazeta.pl>
    <qp32j5helskg.1ohm6317sklvj$.dlg@40tude.net> <indh4g$gks$1@news.onet.pl>

    Dnia Tue, 05 Apr 2011 00:35:59 +0200, SlawcioD napisał(a):

    > Panowie!
    >
    > prosta sprawa - kazdy z nas zuzywa energie, emituje w wyniku procesow
    > zyciowych gazy ;) co2 i metan, zgadza sie?
    >
    > Liczba ludzi na ziemi sie zwieksza (zrodlo:
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Ludno%C5%9B%C4%87_%C5%9
    Bwiata) a wiec i z
> [...]
    > powietrzem juz sie nie mozna najesc...
    >
    > 30 lat temu samochod wpieprzajacy 10l-12l/100 to byl ekonomiczny dzisiaj
    > najbardziej ekonomiczne diesle pala ok 5l-6l/100 przy pojemnosci silnika
    > 2.0...
    >
    > czy wy naprawde nie potraficie skumac tak prostych zaleznosci jak wyzej
    > wymienione?
    >
    > co do podatku od co2 - nie widze sensu jego wprowadzenia innego niz
    > tylko ustanowienie nowego podatku, i jezeli jest to podatek to powinien
    > byc takze podatek nalozony na producentow innych gazow cieplarnianych

    Ano właśnie. Nie ma podatku od CO2 tylko, w uproszczeniu, limit emisji CO2.
    Są dwa problemy:
    1. Załóżmy że kraj Francja ma tyle samo ludzi co kraj Polska, ale Francja
    ma dużo prężniejszą gospodarkę niż Polska. Czy z tego powodu Francja
    dostanie większy limit niż Polska?
    2. Żeby wytworzyć określoną ilość energii z gazu trzeba wyemitować mniej
    CO2 niż w przypadku uzyskania tej samej energii z węgla. Oznacza to że kraj
    otrzymujący energię z gazu może zmieścić się w limitach a kraj spalający
    węgiel - niekoniecznie.

    O ile co punktu 1 nie mam pewności, czy aby na pewno przyjęto takie
    uregulowania, to punkt drugi jest prawdziwy.
    Można w skrócie powiedzieć, że przyjęto limity energii zużywanej przez
    kraje UE przy czym zamiast energię wyrażać po Bożemu - w Joulach wyraża się
    ja w toniach gazu. To stawia nasz kraj w niekorzystnej sytuacji.

> [...]
    > itd. ). Ilość bydła na wiecie uległa podwojeniu między 1960 a 1980
    > rokiem a każda krowa "wytwarza" około 73000 dm3 CH4 w ciągu roku - ilość
    > wystarczającą do wypełnienia bardzo dużego balonu. Udział metanu w
    > atmosferze jest już wysoki i będzie jeszcze rósł - wynika to z licznych
    > źródeł jego emisji: rolnictwo, uprawa ryżu, przemysł, wydobywanie gazu
    > ziemnego.
    >
    > przemyslcie jeszcze raz czy tak na prawde 7mld ludzi i 1,3mld muciek
    > plus reszta nie ma wplywu na to co sie dzieje w atmosferze...

    No i jest jeszcze pytanie czy aby jedno "pierdnięcie" Ziemi w postaci
    wulkanu nie powoduje takiego samego efektu jak piednięcie 7mld ludzi i 1.3
    mld muciek.