  • Data: 2011-12-18 13:39:36
    Temat: Re: Ja wam Panowie gratuluje tego Palikota ....
    Od: totus <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Endriu wrote:

    > Ty oczywiście totusie (z małej litery) też nie wiesz ile potrzebuje
    > Portugalia ?.

    A po co mam to wiedzieć? Z punktu widzenia osoby średnio zainteresowanej
    finansami publicznymi (staram się tam wpłacać najmniej jak mogę i niczego
    się stamtąd nie spodziewam) to wiem, że bezpośrednio polscy urzędnicy nie są
    zaangażowani w dług Portugalii. Lokata w MFW jest przedstawiana jako pomoc
    dla krajów euro. Ale czy to prawda? MFW ciągle komuś pożycza. I na
    najbliższy czas do jego projektów brakuje 200mld euro. Czy te pieniądze,
    które wpłaci NBP są znaczone? Może pojadą do Gabonu albo innej Argentyny?.
    Ty jesteś pewien, że skończą w Portugalii. Skąd to wiesz? Może pojadą na
    Węgry. Najlepszy prezes chciał by u nas był Budapeszt. Może pieniądze NBP
    posłużą Węgrom na połączenie Dunaju z Wisłą? To będzie jakiś krok w dobrą
    stronę.
    Trzeba dodać, że NBP by wpłacić gotówkę do MFW będzie musiała sprzedać
    obligacje rządów krajów gdzie emerytura jest większa niż w Polsce i dopiero
    tak uzyskaną gotówkę wpłaci do MFW. To co jest pod ścianą w gabinecie
    prezesa nie wystarczy. Możesz to napisać panu Michałkiewiczowi.