  • Data: 2006-08-14 00:06:22
    Temat: Re: Jak i gdzie składać oszczędności ?
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "jaQbek [z Gorzowa]" <j...@n...spam> napisał w
    wiadomości news:ebodlt$b8q$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Więc raczej różnica między początkowym kursem sprzedaży, a
    > końcowym kupna
    > zje potencjalny zysk ...

    To zalezy po ile kupisz i po ile sprzedasz. Nawet gdyby to byla
    gotowka z kantoru, to 2% wzrost kursu zalatwia spread kantorowy, a
    chyba raczej spodziewaz sie silniejszego wzrostu kursu. Bo jesli
    tylko takiego to moze sie nie oplacac czekac, ze wzgledu na
    mozliwy wzrost ceny nieruchomosci... Pomijam juz fakt sensownosci
    brania kredytu w chf w ogolnosci.

    > Dlaczego więc nie mogę tych franków kupić gdzie indziej ?

    Zawrzyj taka umowe, zebys mogl.

    > Czy jako obywatel UE mogę wziąć kredyt w banku Szwajcarskim
    > bezpośrednio w
    > CHF ? Podejrzewam, że to raczej będzie nieopłacalne ze względu
    > na koszty
    > transferu kasy do takiego banku, ale może jednak ?

    Kredyt teoretycznie wziac mozesz, ale raczej nie zabezpieczysz go
    nieruchomoscia polozona w Polsce. Ale jak masz cos w Szwajcarii
    czy Francji albo Wielkiej Brytanii to przy sporej dozie
    samozaparcia zapewne znajdziesz bank, w ktorym dostaniesz kredyt.
    Koszty transferu srodkow nie byly by wcale wysokie (w okolicy
    zera).

    marekz