  • Data: 2008-05-29 10:24:16
    Temat: Re: Jak jest rozliczana wczesniejsza splata hipo
    Od: Tomasz <toudi!@geckon!!!.net> szukaj wiadomości tego autora

    Greg pisze:

    > Odsetki, które płaciłeś co miesiąc nie zależały od tego, na jaki okres
    > kredyt został zaciągniety.
    > Wysokość comiesięcznych odsetek = saldo zadłużenia * (stopa oprocentowania
    > kredytu / 12)
    > Jak można zauważyć, niezależnie od tego czy kredyt został zaciągniety na rok
    > czy na 50 lat, odsetki co miesiąc są takie same.

    no wlasnie u mnie odsetki co miesiac nie sa takie same... i w rownej
    racie miesiecznej stanowia co miesiac inny procent... raz wiekszy, raz
    mniejszy...

    wiec myslalem ze jak sa rowne raty to licza sume wszystkich odsetek i
    rozkladaja je na lata... wiec na poczatku placisz niewiele zadluzenia,
    za to wiele odsetek...

    imho to o czym ty mowisz to rata malejaca (caly czas mowie o tym co
    trzeba placic co miesiac), czyli splacasz stala kwote zadluzenia plus
    odsetki od pozostalej kwoty - ktore sa zmienne i raczej malejace w
    funkcji czasu/splaty kwoty pozyczonej

    ale oczywiscie moge sie w tej kwestii mylic... nie zmierzalem splacac
    tego kredytu az 30lat ;) , ale z drugiej strony nie sadzilem ze po roku
    bede sie juz musial o to martwic ;)

    anyway jesli masz racje to po prostu bede musial zaplacic kwote pozyczki
    ktora widze w polu: pozostalo do splaty :) (plus oczywiscie dodatkowe
    koszta banku wynikajace z umowy/TOiP)

    --
    Tomek