  • Data: 2011-09-28 10:44:38
    Temat: Re: Jak myslicie czy euro znowu wroci do kursu 4 lub mniej?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jarek Andrzejewski <p...@g...com> writes:

    > Dokładnie to miałem na myśli twierdząc, że jeśli bank centralny
    > "broni" walutę, to obywatele tracą.

    Ale to bez sensu - spoleczenstwo (a dokladnie rzecz biorac, czesc
    spoleczenstwa posiadajaca nadwyzke aktywow w swojej walucie) traci wraz
    ze spadkiem kursu. "Obrona" powoduje relatywny zysk dla spoleczenstwa,
    niezaleznie od zmian np. rezerw walutowych banku np. centralnego itd.
    BTW "obrona" wlasnej waluty nie musi skutkowac zmniejszeniem sie rezerw.

    > A "Czarna środa" i atak Sorosa na Bank Anglii to niby (nie)szczęśliwy
    > przypadek?

    Nie, to historia.
    --
    Krzysztof Halasa