  • Data: 2011-01-17 12:32:59
    Temat: Re: Jak najlepiej wymieniac USD?
    Od: "Piotr C." <piotr@usun_to_mabanana.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-01-17 12:30, neoniusz wrote:
    > I jak to wtedy wyglada? Poki co konto walutowe mam tylko w BZWBK, ale
    > rownie dobrze moge je dolozyc do Raiffeisenowego Premiuma, albo do
    > Alioru...
    > Wyjdzie lepszy kurs niz bym sie np. dogadal w jakims kantorze?

    Lepszy! A wygląda prosto. Tworzysz konto na walutomacie, dodajesz numery
    kont. Wszystkie konta muszą być na Ciebie. Przelewasz do walutomatu jako
    przelew wewnętrzny WBK, za pare minut są pieniądze u nich. Patrzysz w
    zlecenia jaka jest sytuacja na dolarze:
    https://www.walutomat.pl/more.php?curr=USD_PLN
    Widzisz tam kurs średni forex, oferty kupna i oferty sprzedaży. I teraz:
    użytwnicy walutomatu cechują sie pewną bezwładnością i czasem oferty są
    lepsze, a czasem gorsze niż średni forex. Przykładowo teraz
    średni=2.9037, a od ręki dostaniesz 2.9251 bo taka jest oferta. Od tego
    zapłacisz 0.2% prowizji czyli efektywnie dostaniesz 2.9192.

    Niekiedy z kolei oferty są poniżej średniej, i wtedy lepiej działa
    internetowykantor.pl ze stałym spreadem (+ opłata za fakture jeśli
    wcześniej nie wyślesz pocztą odpowiedniej deklaracji). Cinkciarza nie
    próbowałem.

    pozdrawiam