    From: "Anna" <a...@r...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Jak nie płacić podatku przy konwersji jednostek?
    Date: Wed, 17 Jan 2007 13:00:16 +0100

    nie ma takiej mozliwosci wszedzie zapłacisz belke jedynie takie rozwiazania
    jak proponuje aegon czy skandia przesuwaja to w czasie i nie placisz za
    konwersje ..wszedzie masz opłaty akurat w tych programach sa widoczne dla
    klienta a to chyba dobrze niz pakowac sie w cos i nie wiedziec ile z ciebie
    sciągają i mozna na tym zarobic to kwestia doradcy jak sie tobą opiekuje
    wtedy zarabiasz i czujesz sie bardziej bezpieczne a opłaty zalezne sa od
    kwoty i nie wszystkie programy maja az tak duze oplaty moze rozmawialaes ze
    złym doradcą...

    Użytkownik "Lukasz Kowalczyk" <l...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    Byłem ostatnio w Expanderze, aby dowiedzieć się, jakie mam
    możliwości zainwestowania pieniędzy przy ich pomocy. Jedyne, co mi
    zaoferowano (mimo prób skierowania rozmowy na temat zwyczajnego
    kupienia jednostek funduszy inwestycyjnych) to ubezpieczenie z
    funduszami w Aegon, gdzie jest duża opłata za wejście, duża za
    wyjście i w ogóle wydaje mi się to zyskowne wyłącznie dla Aegon i
    Expandera. Jak ktoś próbuje mnie tak nachalnie do czegoś przekonać,
    od razu ustawiam się na bakier :-)

    Jedyną zaletą wykupienia ubezpieczenia w Aegon (lub Skandii) jest
    brak podatku 19 proc. przy konwersji jednostek funduszy.

    Co jednak, jeżeli chciałbym te pieniądze zainwestować w fundusze
    samodzielnie, np. przez SFI w mBanku lub nawet bezpośrednio w punktach
    sprzedaży? Jak mogę uchronić się przed podatkiem od konwersji
    jednostek? Czy są oferty nie wymagające ode mnie wiązania się z
    jedną firmą na co najmniej 8 lat?