    From: "MarekZ" <b...@a...w.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Jak policzyć Grace Period?
    Date: Wed, 29 Dec 2010 14:49:22 +0100

    Użytkownik "bliippp" <b...@v...net> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:4d1b3a26$...@n...home.net.pl...
    > Sytuacja jest nastepująca:
    > -karta VISA Classic mBank'u
    > -limit 12 tys.
    > -data cyklu rozliczeniowy 28.dzien miesiaca
    >
    > 1. W dniu 28 grudnia mialem laczne zadluzenie 9 tys.
    > 2. W dniu 29 grudnia wybrałem opcje "spałata całkowita", z eKonta zniknęło
    > 8,2 tys. gdyż transakcje wykonane w dniach światecznych zostały na
    > blokadach i zostały zaliczone w poczet nowego okresu rozliczeniowego
    > 3. W danych kartych winideje "zadluzenie całkowite - 0zł", środki dostępne
    > 8,2 tys.

    Coś nas tu chyba oszukujesz. :) Środki dostępne powinny być 11200.

    > Pytania:
    >
    > 1. W jaki sposób doprowadzić do całkowitej spłaty karty? Czy po prostu nie
    > robić zadnych transakcji przed dniem rozliczenia tj. 28 kazdego miesiaca
    > tak zeby nie było ich w "Blokadach" na nowy cykl rozliczeniowy?

    Karta obecnie jest "całkowicie spłacona", zresztą być może zupełnie
    niepotrzebnie, mogłeś to zrobić za 24 dni, o ile były to transakcje
    bezgotówkowe.

    > 2. I teraz najważniejsze pytanie. Chciałem wyciagnąć z karty 29 grudnia 5
    > tys. zl
    > Jak tego dokonać żeby obowiązywał grace period przez 54 dni w sytuacji
    > gdy mimo spłacenia całej karty w blokadach w dalszym ciągu mam blisko
    > 800zl.

    Normalnie, czyli tak jak miałeś zamiar je "wyciągnąć".

    > Czy Grace Period bedzie obowiazywal tylko dla 5 tys. ktore chce wyplacic
    > dzisiaj, czy za 54 dni od wyplaty mam oddac owe 5 tys i 800zl pochodzacych
    > z blokad od transakcji wykonanych w poprzednim cyklu rozliczeniowym.
    > Prosze o pomoc bo trochę się pogubiłem ze swoja KK ;)

    O ile to "wyciągnięcie" nie odbędzie się jako transakcja gotówkowa będzie
    gp. Tamte 800 zł, o ile były to transakcje bezgotówkowe także będzie w gp
    łącznie z tym 5k.

    > 3. Czy Grace period obowiązuje przez 54 dni od daty wypłaty środków z
    > karty bez względu na jej saldo w dniu wypłaty? Tzn czy żeby obowiązywał
    > Grace Period, przed wypłatą saldo karty musi wynosić 0 czy możebyć -800, a
    > na spłatę 5 tys. będę miał 54 dni od ich pobrania?

    Bez względu na jej saldo w dniu wypłaty, czyli może być np. -800. Tylko nie
    da się spłacić późniejszych transakcji bez spłacania wcześniejszych. I nie
    przez 54 dni od daty wypłaty tylko 24 dni od daty generowania wyciągu, w
    przypadku tej karty.