  • Data: 2022-05-03 15:31:23
    Temat: Re: Jak powstaje WIBOR?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 3 May 2022 14:03:12 +0200, _Master_ wrote:

    > Bo przez wiele lat propagandy bankowej siedzi mu w głowie że bank go NIE
    > OKRADNIE bo PAŃSTWO dało mu koncesję i prawo do pożyczania pieniędzy.

    Tak chyba nie do konca. Bank ma koncesje na pożyczanie cudzych
    pieniedzy.
    Na pożyczanie wlasnych pieniedzy, to nie wiem czy porzebna koncesja -
    jakies providenty i bociany.

    W dodatku p/oslowie sami kombinuja - pozyczyc pieniadze wolno,
    udzielic kredytu nie wolno.

    > Wszyscy politycy i media utwierdzają go w przekonaniu że tak jest
    > ustalone i tak jest dobrze.
    >
    > Aż przychodzi dzień kiedy oprocentowanie rośnie o 10% (punktów) a ich
    > rata rośnie o 100%.

    Co sie dzwisz - jak oprocentowanie rosnie o 4p.p, z 0.5% do 4.5%, to
    rosnie o 900% :-)

    > A tyle się mówiło o debilach co podpisywali kredyty we frankach.
    > Okazuje się że problemem nie jest waluta ale zmiennie oprocentowanie.

    Co ci przeciez od dawna pisalem.
    Pisales, ze kredyty walutowe to spekulacyjne narzedzie, a ja ci/wam
    pisalem, ze przeciez kredyt w PLN tez.

    Tylko jak to pisalem, to odsetki na PLN byly rzedu 7-30%,
    teraz jest ~6% na hipo, i problem. A problem dlatego, ze bylo 2% :-)

    > A ryzyko jego wystąpienia jest w całości przerzucone na klienta.
    >
    > Do tego powszechna świadomość że DŁUG jest DOBRY bo wszyscy się zadłużają.

    Na mieszkanie?
    Poniekad trudno uniknac.
    Moze teraz bedzie lepiej, jesli domek do 70m mozna zbudowac bez
    pozwolen i papierologii.

    J.