    From: "MagicBlueSky" <M...@c...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Jak przesłać kilka euro do Niemiec?
    Date: Mon, 9 Dec 2002 11:22:20 -0500

    "P.D." <p...@o...pl> wrote in message
    news:asqr1i$pvu$1@aquarius.webcorp.pl...

    > Użytkownik MagicBlueSky <M...@c...com> w wiadomości do grup
    > dyskusyjnych >

    > Rozumiem, ze piszesz to na podstawie swoich doswiadczen, a nie
    > przypuszczen......
    > Dobrze, ze ja (i nie tylko ja) mam inne doswiadczenia.

    Osobiscie oferuje siedem form zaplaty w moich aukcjach
    i z doswiadczenia wiem ze jezeli nadal ktos ma klopot z
    wyborem formy zaplaty to jest to jakis przekret lub proba
    oszustwa.

    Dodatkowo z doswiadczenia wiem ze spory procent
    ludzi przystepuje do aukcji bez zapoznania sie z
    podstawowoymi regulami aukcji i niektorzy nawet
    nie czytaja takich spraw jak wlasnie forma zaplaty
    czy wysylki.

    Dla przykladu czasami sprzedaje rzeczy wylacznie
    na rynek USA i wtedy wyraznie zaznaczam ze wysylka
    moze byc wyslana tylko na adress USA. Czesto znajdzie
    sie kilku co chce aby wyslac im przesylke gdzies np. do
    Sri Lanki czy jakiegos bardziej egzotycznego kraju ktory
    niestety nie jest stanem USA ale najczesciej to zdarza
    u Kanadyjczykow ktorzy nagminnie chca aby wysylki
    kierowac na adresy roznych prowincji Kanady.

    Po pewnym czasie na takich aukcjach specyficznie
    zaczalem podkreslac ze Kanada nie nalezy do USA
    i ze przesylka nie moze byc wyslana do Kanady ale
    pomimo tego ilosc kupujacych ktorzy nadal chca aby
    wyslac towar np. do Ontario czy Alberty nie zmniejsza
    sie zauwazalnie.

    Ostatecznie, z mojego punktu widzenia jezeli ja cos
    sprzedaje na eBay to nie znaczy to ze mam ochote, czas
    czy checi na dyskusje o tym dlaczego istnieje jakies prawo,
    tym bardziej w innym kraju, zabraniajace przesylek takiego
    czy innego towaru. Podobnie niekoniecznie musze miec
    czas czy ochote na tlumaczenie komus ze Ontario nadal
    nie jest stanem USA i nadal nalezy do Kanady. Podobnie
    niekoniecznie mam ochote na czytanie cudozych problemow
    z ostatniego weekendu takich jak np. mialem operacje
    i zamiast John jestem Jane i dlatego moja karta kredytowa
    ma inne nazwisko albo padlo mi szybkie lacze wiec wysylam
    pieniadze przez PayPal wolnym laczem i jest to w drodze (juz
    od trzech dni???) lub pies zjadl moj czek lub money order.
    Jezeli ja cos sprzedaje na eBay to tez niekoniecznie musze
    byc zainteresowany weselami, pogrzebami ciezkimi
    chorobami, czy trudna sytuacja finansowa kupujacych ale
    pewnemu procentowi kupujacych wydaje sie ze sa to sprawy
    o ktorych ja musze byc poinformowany.
    :-)))

    Wracajac do sedna sprawy czyli formy zaplaty to zawsze
    nalezy NAJPIERW przeczytac jakie formy zaplaty sa
    akceptowane przez sprzedawce. Jezeli widzisz cos co
    interesuje ciebie i koniecznie chcesz to miec ale forma
    zaplaty ci nie odpowiada to NAJPIERW spytaj sie
    sprzedajacego czy nie zgodzilby sie na alternatywna
    forme lub formy zaplaty. Jezeli normalnie zaoferujesz
    dwie lub trzy znane i latwe alternatywne metody to jest szansa
    ze co niektory sprzedawca zgodzi sie na ta alternatywna
    metode zaplaty. I jezeli sie nie zgodzi to nie jest to koniec
    swiata ale zawsze znajdzie sie NASTEPNY ktory oferuje cos
    co bedzie ci lepiej odpowiadac.