  • Data: 2003-07-06 17:21:29
    Temat: Re: Jak przeslac $ na PayPal?
    Od: AP <c...@e...dyndns.org> szukaj wiadomości tego autora

    In article <be9i5c$ika$1@sunflower.man.poznan.pl>, m...@c...pl
    says...

    > To jak się odbywa wypłacanie kasy z Palpala na amerykańskie konto
    > bankowe? Jest taka usługa i jest bezpłatna, nie chcesz chyba
    > powiedzieć że Paypal dopłaca 15$ do każdego takiego przelewu?

    Tego nie udalo mi sie jeszcze dowiedziec. Wplacaja elektronicznie
    ...ALE...cos takiego nie jest dostepne dla przecietnego smiertelnika.
    (Automated Clearing House?)
    Mam dwa konta czekowe i uwierz mi, ze stawalem na glowie aby dowiedziec
    sie jak moge elektronicznie przeslac pieniadze z jednego konta na
    drugie. Jak na razie bez zadnych skutkow.
    W przypadku bankowosci elektronicznej/internetowej mozesz (za drobna
    oplata miesieczna) regulowac swoje platnosci wobec wierzycieli.
    Platnosci dokonywane ta droga ida TYLKO 2 dni, czasem 5. Raz zdarzylo mi
    sie, ze wykonalem platnosc w internecie za telefon a po miesiacuu
    dostalem upomnienie ze nie oplacilem tego rachunku. Po konwersacji z
    bankiem dowiedzialem sie bank wykonal moje zlecenie o czasie i WYSLAL
    CZEK do odbiorcy a czek po prostu zaginal gdziesz na poczcie. Oczywiscie
    bank pokryl oplate wynikla ze nieterminowa splate a takze pokryl koszty
    ZASTRZEZENIA CZEKU. I zebys nie myslal ze mowie tutaj o jakiesj kasie
    spoldzielczej albo malym banczk..... byl to BANK OF AMERICA.

    > A te EFT to chyba nie mże być, bo skoro EFT to coś jak nasze polecenie
    > zapłaty, to jest to do obciążeń, a tu chodzi o uznanie rachunku osoby
    > prywatnej.

    > Ale nowoczesność...
    > Chcesz powiedzieć że osoba prywatna nie może w sposób elektroniczny
    > przesłać kasy drugiej osobie prywatnej pomiędzy ich kontami bankowymi?

    O ile mi sie udalo dowiedziec .... nie.... nie moze. Ostatnio nawet sie
    wyklocalem z Bank of America, ktory reklamuje swoje uslugie
    elektroniczne twierdzac ze mozesz zaplacic KAZDEMU kozystajac z uslugi
    internetowej pod nazwa "bill pay".

    Jak znasz angielski ponizej kilka odpowiedzi z tego banku

    "Customers cannot establish payments in the form of an Automated
    Clearing
    House through our website. Please note an Automated Clearing House is
    a contractual agreement between you and the payee. Per your request, we
    can establish an automatic transfer by e-mail. If you are interested in
    an automatic transfer, please provide the following information:

    -Transfer to account number
    -Transfer from account number
    -Transfer amount
    -Frequency of transfer "

    ^^^^^^^^^^^^ czyli cos w rodzaju zlecenia stalego

    i jeszcze jedno

    "Although it is possible to set up a ¨transfer¨ between two checking
    accounts using bill pay, we strongly recommend that you do not use Bill
    Pay to transfer funds between financial institution accounts. Financial
    Institutions have trouble locating accounts when a deposit slip isn?t
    sent with the funds. Bill Pay was designed to enable you to send a
    payment to a payee, so that they may apply the payment to your account.
    Please do not attempt to transfer funds between two (2) or more
    financial institution accounts using Bill Pay.

    If you have scheduled a transfer between two bank accounts, the payment
    will go by either check or electronic transmission. "

    Zwrociles uwage na stwierdzenie, ze instutucja finansowa moze miec
    klopot w przypadku kiedy pieniadze sa przesylane BEZ dowodu wplaty?
    (!!!)

    (ciach)

    > A jak bank weryfikuje że ja rzeczywiście wyraziłem zgodę?
    > Skoro to jest "electronic" to chyba nie wchodzą tu w grę papierki z
    > podpisami. Podpis elektroniczny się stosuje czy co? Czy w USA dużo
    > osĂłb ma podpis elektroniczny?

    Nie..... nic sie nie podpisuje. Przyklad: za telefon komorkowy (o ile
    chce) moge zaplacic dzwoniac na numer obslugi klilenta, jedna z opcji
    automatycznych jest wlasnie oplata za rachunek (mozna placic KK lub
    "czekiem") Jesli wybiore opcje czekiem to system pyta sie mnie o numer
    rachunku i kwote jaka chce zaplacic... i bach... rachunek zaplacony. Ani
    z bankiem ani z operatorem komorkowym nie podpisywalem wczesniej zadnej
    umowy. Moje pozwolenie/autoryzacja nastepuje w momencie wstukania numeru
    rachunku.

    Jesli chodzi o podpis elektroniczny to ustawa niby jest ale taki
    funkcjonuje chyba tak jak w Polsce - niby jest ale z zadnym urzedem na
    razie go nie wykorzystasz. Co prawda mozna podpisac sie elektronicznie
    pod swoim zeznaniem podatkowym ale podpis polega na tym ze w jednym polu
    podajesz kwote dochodow z poprzedniego zeznania rocznego, w drugim 5
    przypadkowo wybranych cyferek (nigdzie wcesniej nie ustalonych), w
    nastepnym polu wpisujesz bierzaca date a w nastepnym i swoje imie i
    nazwisko. Mozna na przyklad eletronicznie wnioskowac o odnowienie prawa
    jazdy, ale do tego potrzebne sa ci tylko twoje dane osobiste (a zwlaszca
    SSN ...cos w rodzaju PESELU)

    NIe wiem czy slyszales o ogromnym problemie w Stanach jakim jest
    kradziez tozsamosci "identity theft". Wlasnie caly problem polega na
    tym, ze jelsi posiadasz kilka najwaniejszych danych osobowych to
    wlasciwie mozesz sie podszyc pod taka osobe, mozesz wnioskowac o karte
    kredytowa na nazwisko tej osoby, zalozyc nowy rachunek czekowy .... itd.
    Wydaje mi sie, ze problem polega na tym ze amerykanie przezwyczaili sie
    do tego ze prawie wszystko mozna zalatwic na telefon. Ja mam kilka kart
    kredytowych przy ktorych banki/instytucje finansowe NIGDY nie dostaly
    mojego podpisu pod wnioskiem do karty (a nawet nie dysponuja podpisem na
    zadnym ze slipow z karty)

    AP