  • From: "K.K." <z...@h...oraz.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Jak zakładałem konto w mBanku - długie
    Date: Fri, 7 Jul 2006 21:44:58 +0200

    Użytkownik "Sebel" <s...@d...pl> napisał w wiadomości
    news:e8m6cm$1h9$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam,
    > wpadłem na głupi pomysł założenia konta

    Nie da się tego ukryć.

> [...]
    > dokumentów firmowych (już przygotowanych dla niego) odpowiedział że nie
    > chce.
    > 3. Za parę dni dzwoni kurier do mnie, że się chce umówić na podpisanie
    > umowy, bo mu bank powiedział że ja tez umowę podpisać muszę - umawiał
    > się trzy dni... tzn. co dzień dzwonił, że się chce umowic, w końcu
    > przyjechał. Umowę podpisałem, kurier pojechał.
    > Moje pytanie: dlaczego u licha ja jako wspólnik mam podpisywać umowe z
    > bankiem, przeciez do reprezentacji SC wystarcza jedna osoba, jesli umowa
    > nie stanowi inaczej, a nasza nie stanowi...

    Nawet gdyby stanowiła, to i tak z mocy prawa taki zapis byłby nieważny co
    do spraw wykraczających poza zwykły zarząd.

    > - bank nie podzielił tego argumentu.

    I słusznie, bo każda, a więc i wasza spółka cywilna nie posiada osobowości
    prawnej, o czym najwyraźniej nie wiedzą jej wspólnicy.
    Dla własnego dobra powinieneś dowiedzieć się co tak naprawdę założyliście,
    bo to strach się bać co to dalej będzie.
    http://www.pit.pl/pages/i/177.php

    > A gdyby SC miała 100 wspólników... ech...

    To każdy bank musiałby podpisać umowę z każdyn wspólnikiem sc, a tym
    wspólnikiem jest przedsiębiorca, czyli osoba fizyczna. Nie można zostać
    wspólnikiem sc nie rejestrując działalności gospodarczej na swoje imie i
    nazwisko, które jest później częścią nazwy spólki cywilnej. Każdy wspólnik
    musi zarejestrować swoją działalność oddzielnie. SC to umowa pomiędzy
    zarejestrowanymi przedsiębiorcami.

    > 4. Cisza
    > 5. Dzwonimy do mBanku chcąc zadać pytanie "o co chodzi?". Gdzie tam, nie
    > można sie dodzwonić bez podania numeru klienta, a numeru klienta nie
    > mamy jeszcze... no dobra, wzięliśmy swój prywatny.

    Nie dostaniecie następnego numeru identyfikacyjnego jeśli już macie
    otworzone inne rachunki. Po co było dzwonić? Nie lepiej było poświęcić
    czas na przeczytanie kilku stron instruktażu o zakładaniu rachunków w
    mBanku?

> [...]
    > podpisu dla banku, ten z umowy) i niestety ale musimy i wysłać nasz
    > egzemplarz umowy. My na to że nie wyślemy bo mamy jeden (powinniśmy miec
    > dwa ale mi kurier nie zostawił) i mamy już to ogólnie w dupie bo trwa
    > to już ze 3 tygodnie. Więc chcemy wszystko zalatwic w placówce mBanku,
    > a nie korespondencyjnie.
    > To się okazuje niemozliwe, ale osoba na infolini powiedziala że
    > wspólniczka może pójść i złożyć wzór podpisu aby tej umowy już nie
    > przesyłać w te i we wte.
    > Moje pytanie: na jaką cholerę bankowi wzór podpisu... czy my jakieś

    Jak mają was identyfikować na przykład w przypadku zamykania rachunku? Po
    zapachu?

> [...]
    > 9. Za tydzień umowa będzie u nich, za dwa może dostaniemy zestaw
    > aktywacyjny i może, jak nic się już nie spieprzy nawet konto mieć
    > będziemy - po prawie dwóch miesiącach.
    > 10. Chcieliśmy być mądrzy i rozpocząć procedurę otwierania konta jak
    > tylko padł pomysł otwarcia firmy... gdzie tam, wielki bank wymaga
    > wszystkich dokumentów od a do z, zanim zechce rozmawiac w sprawie
    > otwarcia rachunku.
    > Przepraszam, ale tak mnie ten bank do szału doprowadził, że się wygadac
    > musiałem. A jak mi mało będzie to jeszcze do jakiejś gazety napiszę. Ale

    Koniecznie z detalami, choć i tych wystarczy, ale będzie większy ubaw ;-)

    wzajemnie
    K.K.