eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiJak zakładałem konto w mBanku - długieRe: Jak zakładałem konto w mBanku - długie
  • From: "K.K." <z...@h...oraz.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    References: <e8m6cm$1h9$1@nemesis.news.tpi.pl>
    Subject: Re: Jak zakładałem konto w mBanku - długie
    Date: Sat, 8 Jul 2006 02:44:27 +0200
    Lines: 83
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2869
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2869
    NNTP-Posting-Host: 83.7.1.211
    Message-ID: <4...@n...home.net.pl>
    X-Trace: news.home.net.pl 1152319620 83.7.1.211 (8 Jul 2006 02:47:00 +0200)
    Organization: home.pl news server
    X-Authenticated-User: e...@d...pl
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home.net
    .pl!not-for-mail
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:390351
    [ ukryj nagłówki ]

    > Przepraszam, ale tak mnie ten bank do szału doprowadził, że się wygadac
    > musiałem. A jak mi mało będzie to jeszcze do jakiejś gazety napiszę. Ale
    > to już lepszym językiem i z detalami:)

    Z braku czasu też się nie popisałem przy poprzedniej odpowiedzi, więc
    teraz poprawię się i uzupełnię.

    Jesteś już klientem mBanku, więc zakładając nowy rachunek jako osoba
    fizycznanie nie jesteś już _nowym_ klientem.
    Sięgając do strony jakby nie było startowej przy otwieraniu rachunku
    http://www.mbank.com.pl/zostan_klientem/zaloz_mbizne
    s/index.html
    można wyczytać, i tu cytuję
    "Wśród dokumentów, które otrzymasz z mBanku znajdzie się pakiet
    aktywacyjny. Jeśli rachunek będzie należał do kilku osób lub wyznaczysz
    pełnomocników, wszyscy otrzymają własne pakiety aktywacyjne - o ile nie są
    już Klientami mBanku."
    Zwróć szczególną uwagę na fragment "o ile nie są już Klientami mBanku"
    Podobną informację znajdziesz na stronie
    http://www.mbank.com.pl/aktywacja/index.html#aktyw3
    Nie otrzymasz pakietu aktywacyjnego
    http://www.mbank.com.pl/przewodnik/pytania/faq.html?
    7,1#109
    który służy do
    http://www.mbank.com.pl/aktywacja/index.html#aktyw1
    cytuję - "Pakiet aktywacyjny służy do samodzielnej aktywacji dwu
    podstawowych kanałów dostępu do rachunków przez nowych Klientów mBanku.
    Aktywacja polega na ustanowieniu osobistych haseł do internetowego serwisu
    transakcyjnego i Teleserwisu (mLinii). Podczas aktywacji przy pomocy
    pakietu, nowi Klienci poznają także swój ośmiocyfrowy identyfikator
    Klienta."
    Będąc już klientem mBanku posiadasz nie tylko numer (identyfikator)
    klienta, ale także ustanowiłeś hasła dostępu i nimi będziesz się
    posługiwał podczas logowania do swoich rachunków. Po zalogowaniu zobaczysz
    nie tylko rachunki prywatne, ale także firmowy (jeśli zostanie
    uruchomiony, w co śmiem wątpić)
    http://www.mbank.com.pl/przewodnik/pytania/faq.html?
    7,1#110
    jak to pokazano w wersji demo
    http://demo.mbank.com.pl/index2.html
    i oczywiście twój wspólnik w sc nie będzie miał dostępu do _tylko_ twoich
    rachunków
    http://www.mbank.com.pl/przewodnik/pytania/faq.html?
    7,1#116
    Otwierasz rachunek w banku wirtualnym, niejako z założenia samoobsługowym,
    więc sam bez mLinii powinieneś odnaleźć te informacje, a nie potrafiąc
    założenie rachunku w banku wirtualnym faktycznie jest bardzo głupim
    pomysłem. Tu się z tobą zgadzam, ale nie rozumiem dlaczego winisz tylko
    bank?
    Skłamałbym gdybym nie doszukał się uchybień po stronie mBanku, ale
    większość zarzutów powinieneś kierować pod swoim adresem. Tym bardziej że
    już jesteś klientem tego mBanku i jego specyfika powinna być ci znana.
    Winy mBanku szukałbym w nieszczęsnej siódemce, której kurier wraz z
    podpisaną umową powinien odebrać i przekazać do mBanku ksera dokumentów
    firmy, o których mowa na stronie
    http://www.mbank.com.pl/zostan_klientem/zaloz_mbizne
    s/index.html
    Ona następnie kieruje do listy "Lista dokumentów na spotkanie"
    http://www.mbank.com.pl/zostan_klientem/zaloz_mbizne
    s/dokumenty_firma.html
    wspominając o wysyłce przez klienta, co jest informacją IMHO błędną przy
    nowej procedurze (stara - pocztowa wykorzystywana jest tylko dla klientów
    przebywających za granicą).
    Bez kopii tych dokumentów prawdopodobnie nie uda się otworzyć rachunku
    firmowego. Przydałby się kontakt z mlinią dla pewności pomiędzy godziną
    8:00 a 16:00-tą.po uprzednim zalogowaniu się swoim identyfikatorem i
    telekodem, których to innych do rachunku firmowego przynajmniej dla ciebie
    nie będzie.
    Spółka cywilna prowadząca DG to umowa pomiędzy przedsiębiorcami i jako
    taka nie jest podmiotem gospodarczym. Tymi podmiotami są wspólnicy i to z
    nimi mBank zawiera umowy, a poniważ już wcześniej zawarłeś umowę dotyczącą
    innego rachunku, to już masz nadany identyfikator, który jest jeden dla
    jednego numeru PESEL, gdyż ten identyfikator służy do rozpoznania klienta
    logującego się na przykład do systemu bankowego. Nie byłoby to możliwe
    nadając jeden identyfikator wszystkim wspólnikom (współposiadaczom
    rachunku).
    Podpis pełni podobną rolę (choćby dyspozycje składane pocztą), ale pozwolę
    sobie już nie komentować tej kwestii ;-)
    Spróbowałem jedynie udowodnić, że przy odrobinie chęci otwarcie rachunku
    może być bezbolesne. Kiepski kurier i nie potrafiący się odnaleźć w
    wirtualnym banku klient nie mogą być gwarancją sukcesu. Na kuriera
    wielkiego wpływu nie mamy i w zasadzie zrobiłeś co mogłeś przypominając o
    kserach, ale nad sobą powinieneś popracować, lub poddać się i zrezygnować
    zanim napatoczą się nowe problemy ;-)

    Pozdr.
    K.K.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1