    From: AP <c...@e...dyndns.org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Jak zalozyc konto bankowe w USA?
    Date: Fri, 15 Jun 2007 20:44:46 -0500

    In article <4...@n...home.net.pl>, j...@p...onet.pl says...

    > Ty masz na poparcie swoich teorii:
    > a) swoje stwierdzenie ze Ci sie udalo lat temu X (nijak weryfikowalne)
    > b) strone na *.prv na ktorej znalesc mozna formularze bez dat etc.
    > (wiarygodnosc znikoma)

    Sprawa z zalozeniem konta jest stosunkowo nowa i pojawila sie na grupie
    kilka miesiecy temu.
    Mi wielokrotnie zdarzylo sie tak ze 10 pracownikow banku mowilo ze sie
    nie da (ze takie procedury) a u 11-ego wszystko poszlo glatko i bez
    problemow. Ostatni przyklad to poswiadczenie podpisu dokumentu w jezyku
    Polskim. Dokument posiadal w jezyku angielskim odpowiednie stwierdzenie
    ze jest to poswiadczenie podpisu a pracownicy bankowi upierali sie ze
    musza rozumiec caly doument. Wreszcie otrzymalem odpowiednia
    interpretacje od Sekretarza Stanu i teraz jak potrzebuje jakis dokument
    poswiadczyc to chodze z ta interpretacja.

    Wiem ze kilku osobom stosunkowo niedawno (w ciagu ostatnich kilku
    miesiecy) udalo sie otworzyc konto w US nie ruszajac d.py z Polski.
    O otwieraniu kont kredytowych w Stanach to rzeczywiscie sie raczej nie
    da bez SSN gdyz potrzebna jest historia kredytowa (leci po SSN),
    natomiast SSN do otwierania kont czekowych jest tylko przydatne (ulatwia
    weryfikacje danyc) ale bank moze w zamian za SSN poprosic o inne
    dokumenty

    Polecam tez linki do stron z "private banking" , ktore tez udowadnia ze
    nie trzeba miec SSN aby miec konto w Stanach.

    AP