    From: " " <b...@N...poczta.gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Jaka alternatywa dla Western Union ?
    Date: Tue, 30 Jul 2002 21:30:41 +0000 (UTC)

    Piotr Strycharz <P...@m...com.pl> napisał(a):

    > No dobra, niech będzie. Ale karta odpada. Chodzi o kwoty rzędu tysięcy PLN.
    > Gość jest za granicą od niedawna, nie ma karty. A nawet jeśli, to z niskim
    > limitem.

    > oki, sorki. Co prawda wspominałem o kwotach kilku tysiecy w pierwszym
    > poście, ale faktycznie dokładnie nie sformułowałem tego. Swoją drogą 1000
    > zł, to też mało, ale powiedzmy, że by uszło na początek.
    >
    > Pytanie nadal aktualne. Proszę o _rozsądną_ alternatywę dla Western Union.
    > Nie bank. Nie karta płatnicza.

    Jezeli jest to czesto i sa to wieksze sume (kilka tys. dolarow) to najlepiej
    i najtaniej dla odbiorcy jest zawsze zalozyc sobie konto w amerykanskim
    banku poniewaz wtedy mozesz wysylac praktycznie nieograniczone sumy poprzez
    amerykanski system ACH (z reguly darmowy). Osoby z poza USA sprzedajace lub
    kupujace cokolwiek (chocby na eBay) z reguly zakladaja sobie konta w
    amerykanskich bankach aby uniknac wszelkich prowizji i oplat.

    Paypal (paypal.com) i podobne firmy pozwalaja na darmowe wysylki pieniedzy.
    Paypal jest najwieksza i najbardziej znana tego typu firma na swiecie i
    instantowne wyslanie pieniedzy poprzez Paypal nie kosztuje nic. Wysylki sa
    ubezpieczone przez federalna instytucje FDIC do $100 tys. ale przekazy
    ograniczone sa nadal do $10 tys. jednorazowo. Wysylalem pieniadze do Niemiec
    dla osob z kontami amerykanskimi i z lokalnymi niemieckimi i odbior na
    koncie amerykanskim nie kosztuje nic a nawet za przesylki do bankow
    niemieckich odbiorcy potracano zaledwie 85 eurocentow od przesylki czyli
    znosnie jezeli jest to tylko kilka przesylek w tygodniu.