  • Data: 2011-12-18 14:12:31
    Temat: Re: Jakie gwarancje obligacji?
    Od: Clegan <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 18 Gru, 12:08, "george" <g...@v...pl> wrote:

    > Zgodzisz sie pewnie ze waluta w aktualnej formie to takie "ja jestem winny
    > tobie" wiec oparte jedynie na zaufaniu. Uważam że naiwnością jest wierzyc że
    > przy zerowej "wartości" banknotu rozwiązania a'la FED z QE oraz niedługo ECB
    > zwiększą poziom owego zaufania do papieru.
    Przecież nie twierdzę, że zwiększa; ja w ogóle się nie wypowiadam
    odnośnie papierowej waluty.
    Mnie chodzi o to, że w standardzie złota też można przeprowadzić
    operację w rodzaju QE. Złoto nie jest cudownym remedium na wszystko.

    > Co powiesz w sytacji gdy inicjalna wartość kontratku na uncję złota
    > wynosiłaby 120% aktualnej ceny uncji złota a utrzymanie pozycji 100%
    > aktualnej ceny ? Czyż nie jest to faktyczny standard złota ?
    Przecież w sklepie nie zapłacisz pochodnymi.
    Poza tym podwyższenie depozytu z reguły prowadzi do gwałtownych
    spadków cen złota.