  • Data: 2004-07-22 22:11:16
    Temat: Re: Jakie karty na wyjazdy...
    Od: "Czapla" <c...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Wyjazd 2: Litwa, Łotwa, Estonia (j.w.)

    bylem pare razy w tych krajach, w duzych miastach nie ma zadnych problemow,
    w mniejszych miastach ZAWSZE znajdzie sie bank (z bankomatem) lub bardzo
    nowoczesne "wolno stojace" bankomaty (takie male budki, glownie na Litwie).

    > Interesują mnie nastepujące kwestie:
    > - infrastruktura techniczna we wskazanych regionach (również
    > niezurbanizowanych) w kontekście łatwych płatności kartami oraz mniej
    > pożądanych wypłat gotówki,

    Infrastruktura jak u nas prawie, mialem duzo mniej problemu z placeniem
    karta w tych 3 krajach a niz w Niemczech czy Francji.

    > - proponowane karty - zarówno jeśli chodzi o org. płatnicze, jak i o
    > konkretne propozycje banków (względnie dobre kursy, etc.)

    Karty: ja uzywalem Maestro i Visa Classic. Z tego co wiem trzeba uwazac
    teraz bo niektore banki pobieraja prowizje (iles tam %) za przewalutowanie
    np. LIT-->EURO-->PLN. Trzeba to sprawdzic w TOiP

    > Przyznaję, nie bardzo mam ochotę szukać samodzielnie.
    > Gotówki konwojować nie preferuję...

    To tak jak ja ;) mialem malo gotowki i poradzilem sobie calkiem niezle :)..
    Co do tych 3 kraji nie ma problemu wogule :)

    > Pozdrawiam i dziękuję
    >
    > --
    > luzyta

    Pozdrawiam rowniez ;)