    From: Jarosław Nirski <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Jakie karty sa w mBanku ?
    Date: Sun, 12 Mar 2006 12:20:11 +0100

    > Spotkales sie z takim w zyciu? Ja nigdy.

    Tak jak napisałem wcześniej, słowa "debit" i "credit" mają długą historię -
    używano tych pojęć jeszcze zanim zaczęto się posługiwać liczbami ujemnymi w
    Europie. Dlatego pierwotne znaczenie słowa "debit" to znaczenie księgowe:

    In bookkeeping, an entry in the left hand column of an account to record a
    debt. (http://en.wiktionary.org/wiki/debit)

    A written note in a bank account or other financial record of a sum of money
    owed or spent. (Oxford Advanced Learner's Dictionary)

    Sądzę, że jest to już akademicka dyskusja, odległa od tematu wątku. Moje
    posty odnosiły się do pogawędki sg z bankiem, w której obie strony wykazały
    się niezrozumieniem pojęć - wychodząc z założenia, że jeżeli saldo rachunku
    jest dodatnie, to nie ma mowy o debecie. Zwłaszcza jednak pracownik banku
    powinien wiedzieć, że nazwa "karty debetowej" nie jest wzięta z księżyca.

    Aha, i nie jestem księgowym :)

    Jarek