  • Data: 2023-11-30 14:19:24
    Temat: Re: Jaszczomp
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    środa, 29 listopada 2023 o 15:09:20 UTC+1 Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
    > Ach te zmiany!!! Zapłaciłem wczoraj aż 2.89 pln,
    > a teraz ten sam ołówek można kupić za 2.85 pln...
    >
    > Do pisania warto brać 2B -- ale 0.3mm raczej nie widuje 2B...

    O, ja nawet nie widziałem ołówka 0,3mm. Daje się taki grafit załadować?
    W sumie jak już to rzeczywiście powinien być twardy (oby nie twardy,
    lecz kruchy, jak diament - kolega dziś opowiadał, że ma w piwnicy z 10 ton
    50-letniego węgla, to już się zabytek zrobił, szkoda, że nie diament ;)

    > Czyli w skrajnym wypadku otrzymujemy 4cm vs 8cm -- na
    > co warto zwrócić uwagę podczas kupowania...

    Ogryzek można popychać kolejnym grafitem, co daje w rezultacie
    "ogryzek właściwy" wielkości ok. 5mm.
    Ale ciekawe są te różne długości grafitów.
    Zawsze mi się wydawało, że są tej samej długości, choć może nie,
    trochę dłuższe bywały (co było widać w ołówki z przezroczystym "magazynkiem"),
    co mnie nieco dziwiło, ale nie wgłębiałem się.
    Za to dziwiło mnie to, że ten magazynek - szczególnie rzucało się to w oczy
    w tym ołówku z przezroczystym magazynkiem - jest sporo dłuższy niż grafity.
    Zrzucałem to na karb tego, że jest jakaś tam "minimalna sensowna długość ołówka",
    a że grafity są krótsze - no cóż, tak wyszło.
    Ale takie 10cm - no dobra 98mm (a kacapia jest 89mm od Europy - na ch*j szersza,
    jak widać kacapia to taka baba z ch*jem, bo jakby to był facet to bycie
    na taką odległość od Europy, jakby nie patrząc kobitki i to podobno niezłej,
    byłoby niezłą torturą). - to mogły by pi*oko równać się długości magazynka
    w ołówku o "minimalnej sensownej długości".