eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki"Jeśli podatku od lokaty nie pobierze bank, zapłaci go podatnik" › Re: "Jeśli podatku od lokaty nie pobierze bank, zapłaci go podatnik"
    From: z...@o...pl
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: "Jeśli podatku od lokaty nie pobierze bank, zapłaci go podatnik"
    Date: Thu, 05 Nov 2009 10:41:34 +0100
    Sender: n...@n...onet.pl

    > Fajnie było by wiedzieć na czym stoimy. Ale mam jeszcze taką uwagę,
    > skoro bank wysyła podatek do US "en masse" (bez imiennego wskazania
    > podatników), bo chyba US i tak nie jest w stanie określić, czy od danej
    > lokaty zapłacono podatek, czy nie?

    jak kolega słusznie zauważył, informacja z banku nie daje organom podatkowym
    informacji, których podatników zaniepokoić a którym dać spokój.

    niestety, jestem w stanie wyobrazić sobie dwie sytuacje:

    1) szukający na Kowalskiego "jakiegoś haka" UKS przetrzepał sobie
    osobiste wyciagi bankowe Kowalskiego znalazł 100 rachunków z dzienną
    kapitalizacją, na każdej rośnie 2,49zł dziennie, zatem Kowalski
    osiąga rocznie ponad 90.000zł nieopodatkowanego dochodu, co nie pozwala
    mu na jakieś szaleństwa, ale daje co miesiac 7.500zł na skromne życie

    2) Kowalski pomimo kilku(nasto)milionowych obrotów jego przedsiębiorstwa
    nie wykazuje dochodów, ale jest tak bezczelny że nadal żyje i oddycha,
    więc organ pyta za co, a Kowalski sam odpowiada że ma 100 rach i żyje z %

    I wtedy (zarówno w 1) jak i 2) przypadku) organ podatkowy go zaskakuje
    informacją ze pomimo zaokrągleń to właśnie on, Kowalski, miał obowiązek
    zapłacic ten podatek, a co do zasady nieznajomość prawa szkodzi.