    From: fatso <f...@n...com>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: KGHM_srebro-lekcja dla Polski
    Date: Thu, 22 Jan 2009 11:24:20 +0000

    Mariusz Drabak2 wrote:
> [...]
    10-zl-historia-jazdy-polskiej

    > Ja się nie znam, ale przeliczając to wg. cen swiatowych to jakas
    > dziwaczna cena. Czy na kruszce jest VAT?

    VAT? chyba nie ale w Wlk Brytanii zyski kapitalowe powyzej, bodajze
    ?6.5K sa opodatkowane
    tzw CGT(Capital Gains Tax). trzeba wiec uwazac jesli sie handluje masowo
    plytkami zlota, srebra, platyny.
    Nie dotyczy to MONET brytyjskich wybitych po 1838r. Dlatego zawsze
    lepiej miec u nas suvereny,
    zlota britannia a nie krugerrandy bo te ostatnie mimo ze maja wartosc
    nominalna w randach to jednak w
    obcym kraju i u nas sie nie licza jako moneta.
    No i jak wygram na loterii to chcialbym sobie kupic ze sto tzw NUGGETTS-
    taka australijska zlota moneta
    zawierajaca 1 kg zlota. tez ma wartosc nominalna, powiedzmy 500 dolarow
    asutralijskich. Wariat moze ja
    wziasc do pubu i domagac sie tam piwa za ten ciezarek+ reszty z 500
    dolarow bo to jest legalna panstwowa moneta.