  • Data: 2011-03-25 20:03:08
    Temat: Re: [KK] BPH Zakupowa?
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:k...@c...fuw.edu.pl...

    > A o co poszło?

    Źródłem było naliczenie opłaty za kartę, co do której złożyłem dyspozycję
    nieodnawiania jej po upływie jej ważności. Bank jednak wznowił kartę i
    naliczył opłatę. Ponieważ miałem w ręce świstek z dyspozycją, a w telefonie
    dodatkowo nagraną rozmowę z pracownikiem banku, w której potwierdzał, że
    będzie tak jak chcę (karta miała po prostu 'wygasnąć', nie chciałem
    zastrzegać karty w momencie składania dyspozycji jej nieodnawiania) uznałem,
    że to dobry moment na zabawienie się i sprawdzenie jak daleko to może zajść.
    Ponieważ na karcie były obroty, a ja odmówiłem zapłaty tej opłaty, bank
    uznał, że dokonana spłata nie byłą spłatą całości wcześniejszego zadłużenia
    związanego z dokonanymi transakcjami, w związku z tym bank naliczył odsetki,
    ze względu na brak spłaty całkowitej. Od tej chwili zaprzestałem używania
    karty.
    Bank naliczał sobie następnie przeróżne opłaty o charakterze windykacyjnym
    (o przeróżnych nazwach) oraz odsetki, pojawiła się także jedna czy dwie
    opłaty za brak spłaty kwoty minimalnej itd. Przezabawne były telefony z
    działu windykacji, choć jeśli chodzi o kulturę rozmówców, nie mam im
    absolutnie nic do zarzucenia. Po pewnym czasie bank wypowiedział umowę
    (wcześniej zastrzegł kartę), za co chyba też pojawiła się jakaś opłata.

    Sprawa zaczęła się w w czerwcu 2010 roku. Mamy marzec 2011. Spór potrwa
    zapewne jeszcze ze 3 lata jak mi się będzie chciało to ciągnąć, bo bank
    zapewne będzie się sądził do końca. Chwała bogini, że ze względu na kwotę
    nie będzie możliwa skarga kasacyjna. :)