eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiKK Citi a PIN › Re: KK Citi a PIN
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.nask.pl!
    news.nask.org.pl!not-for-mail
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: KK Citi a PIN
    Date: Tue, 16 Mar 2010 14:35:30 +0100
    Organization: NASK - www.nask.pl
    Lines: 32
    Message-ID: <m...@i...localdomain>
    References: <hng03l$kh1$1@inews.gazeta.pl> <4b9b9990$1@news.home.net.pl>
    <hng8ea$hi3$1@inews.gazeta.pl> <hngqdd$vub$1@news.onet.pl>
    <s...@t...ceti.pl> <hni51l$f25$1@news.onet.pl>
    <s...@t...ceti.pl> <hnidk6$n3u$1@news.interia.pl>
    <s...@t...ceti.pl>
    <p...@l...org.pl>
    <s...@t...ceti.pl> <m...@i...localdomain>
    <p...@r...org>
    NNTP-Posting-Host: khc.piap.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: pippin.nask.net.pl 1268746531 5017 195.187.100.11 (16 Mar 2010 13:35:31 GMT)
    X-Complaints-To: abuse ATSIGN nask.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 16 Mar 2010 13:35:31 +0000 (UTC)
    Cancel-Lock: sha1:+fW/1GA9nMDBGz4DeKbPFISjUTU=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:522316
    [ ukryj nagłówki ]

    Olgierd <n...@n...problem> writes:

    >> Nic z tych rzeczy. Bank nie ma prawa tak sobie po prostu przerzucic
    >> ryzyka na sprzedawce, jesli wina lezy po jego stronie (a tak jest, jesli
    >> fraud zostal dokonany skradziona lub podrobiona karta).
    >
    > Ale przerzuci to ryzyko także w przypadku złożenia podpisu przez osobę
    > nie będącą posiadaczem karty.

    Ale nie na sklep (bo nie moze), tylko na swojego wlasnego klienta.

    > I to jest jedyna różnica między potwierdzeniem transakcji przy pomocy
    > pinu i podpisu.

    I to jest wlasnie ten brak roznicy. W obu przypadkach klient dostaje
    w d*.

    No chyba ze zastrzeze karte (zglosi jej utrate) i obejmie go jakis tam
    72-godzinny lub inny okres przed zastrzezeniem. Wtedy roznica PIN vs
    nie-PIN jest istotna. Ale to raczej wyjatek niz regula.

    > Jednakowoż wyciek pin wskutek okoliczności, za które
    > klient nie ponosi odpowiedzialności nie powoduje przerzucenia nań
    > odpowiedzialności.

    Tylko ciekawe kto to ma udowodnic. To moze byc jasne w przypadku
    "duzego" skimmingu np. w bankomacie (gdzie wydawca karty nie placi tak
    czy owak), ale juz niekoniecznie nawet przy wycieku danych z banku,
    o ktorym bank wie (mam na mysli wczesniejsze transakcje, bo blokady
    kart, zmiany PINow itd. w takiej okolicznosci bank raczej wykona).
    --
    Krzysztof Halasa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1